Δύο μόλις μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, με τη γνωστή τακτική της ψήφισης σοβαρών μέτρων εν μέσω εορτών, που είχαμε συνηθίσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, το υπουργείο Παιδείας, υπό τον φόβο των αντιδράσεων, επιδιώκει να ανατρέψει το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εκπαιδευτικών δημιουργώντας τετελεσμένα!
Το υπουργείο Παιδείας, αφού έπαιξε για ακόμη μια φορά επικοινωνιακά με την υπόσχεση διορισμών, άφησε διαρροές στον Τύπο σχετικά με το σύστημα διορισμών-προσλήψεων.
Από αυτές επιβεβαιώνεται η θέσπιση ενός προσοντολογίου των τριών πυλώνων, με «ταβάνι» στην προϋπηρεσία, αναφέροντας προκλητικά ότι «το σκεπτικό για την απόφαση αυτή είναι ότι δεν πρέπει να αδικηθούν οι έχοντες αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία».
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, το σύστημα διορισμών θα βασίζεται στους εξής άξονες:
1) Η διαδικασία θα γίνει μέσω του ΑΣΕΠ, με το σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων.
2) Θα ισχύσει ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης και κατάταξης, τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο και για τις προσλήψεις αναπληρωτών, όπου χρειάζεται.
3) Το σύστημα μοριοδότησης θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες κριτηρίων:
α) Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ως «ταβάνι» για την προϋπηρεσία ορίζονται οι 120 μήνες.
β) Τα ακαδημαϊκά προσόντα και
γ) Τα κοινωνικά κριτήρια.
Οσα ανακοίνωσε το υπουργείο για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών δεν αποτελούν παρά copy-paste της κατευθυντήριας γραμμής ΟΟΣΑ-Ε.Ε., που επιδιώκει την ανακύκλωση εργαζομένων ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία με κριτήρια που συνεχώς αλλάζουν και τη συνεπακόλουθη άρση του δικαιώματος στη μόνιμη εργασία.
Βασική στόχευση είναι η υποτίμηση/ακύρωση της προϋπηρεσίας και η πλήρης απαξίωση του πτυχίου, με τα μεταπτυχιακά να αποτελούν κριτήριο πρόσληψης.
Η αποδέσμευση των εργασιακών/επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο και το ασταμάτητο κυνήγι προσόντων (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) μετατρέπουν το δικαίωμα στην εργασία σε «προσωπική υπόθεση» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει μόνιμα να αποδεικνύουν πως είναι «άξιοι» και «ικανοί» να εργάζονται μέσα σε ένα σύστημα αλληλοεξόντωσης.
Η προϋπηρεσία αποτελεί εξίσου πηγή εργασιακών δικαιωμάτων και κατοχυρώνει το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία.
Αποκτήθηκε σε συνθήκες ελαστικής εργασίας, όπου οι αναπληρωτές/τριες καλύπτουν τις πάγιες και σταθερές ανάγκες της εκπαίδευσης εδώ και 5, 10, ακόμα και 18 χρόνια!
Οι προχθεσινές καταλήψεις Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η χθεσινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ – ΔΟΕ – Συντονιστικά αναπληρωτών) στο υπουργείο Παιδείας στη 1 μ.μ. είναι φανερό ότι δεν αποτελούν παρά την αρχή ενός αγώνα που αφορά το μέλλον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
e-prologos.gr