Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ως πρωτοφανείς αντεργατικές αθλιότητες το καθεστώς Ναυτικής εργασίας που είχε εδραιωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε μια σειρά πλοία (Πορθμεία και Ακτοπλοϊκά) που είναι δρομολογημένα στην γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Στο πλαίσιο αυτό Ναυτιλιακές εταιρίες έχουν επιβάλει συνθήκες εργασίας και μισθούς τριτοκοσμικούς για νεοεισερχομένους στο επάγγελμα Ναυτεργάτες οι οποίοι γίνονται αντικείμενο της πιο αισχρής εκμετάλλευσης από την πλευρά Ναυτιλιακών εταιριών.
Στις 25/9/2018 η Ναυτικός Μ.Α ζήτησε την συμπαράσταση της ΠΕΝΕΝ προκειμένου πριν την απόλυσή της από το πλοίο να της καταβληθούν οι νόμιμες αποδοχές όπως αυτές καθορίζονται από την ισχύουσα ΣΣΕ.
Από τον σχετικό έλεγχο που διενέργησε ο Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι η ανωτέρω Δόκιμος για το διάστημα της ναυτολόγησής της από 22/3/2018 έως τις 25/9/2018 είχε λάβει το ποσόν των 2350 ευρώ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την διαδικασία της απόλυσης η ναυτολογία του Κ.Λ.Πειραιά ούτε ρώτησε ούτε ως όφειλε διερεύνησε σχετικά με τις νόμιμες αποδοχές της και αυθαίρετα προχώρησε στην απόλυσή της. Παρόν στην απόλυση ήταν Ναυτικός Πράκτορας της εταιρείας και όχι αξιωματικός του πλοίου όπως προβλέπει η νομοθεσία….
Στην αποφασιστική παρέμβαση και αποδοκιμασία του Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ για την παράτυπη διαδικασία της απόλυσης, τα στελέχη της Ναυτολογίας επέμειναν στην ορθότητα και στην διαδικασία της απόλυσης!!!
Κατά τον έλεγχο που έκανε η ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι στα περισσότερα πλοία του Αργοσαρωνικού οι δόκιμοι μηχανής, γέφυρας και άλλου νεοεισερχόμενοι στην πραγματικότητα αμείβονται με μισθό που αντιστοιχεί στο 1/4/ του μισθού της ΣΣΕ!!!
Οι ναυτιλιακές εταιρίες στα πλαίσια μιας ιδιότυπης ανοχής και συγκάλυψης από το Κ.Λ.Πειραιά και προφανώς από παράγοντες του ΥΕΝ έχουν εγκαινιάσει ένα άθλιο καθεστώς σύμφωνα με το οποίο άλλα υπογράφουν οι Ναυτικοί στους εξοφλητικούς λογαριασμούς τους και άλλα λαμβάνουν αφού ακολούθως οι Ναυτιλιακές εταιρίες ζητούν από αυτούς του Ναυτικούς να επιστρέψουν στην εταιρεία τα ποσά πέρα των 400-500 ευρώ που αποτελεί και «ταρίφα» για την απασχόληση στα πλοία αυτών των Ναυτικών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στα πλοία αυτά έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα επαναλαμβανόμενοι έλεγχοι από κλιμάκια ΥΕΝ – Κ.Λ.Πειραιά και ουδέποτε διαπίστωσαν αυτές τις πρωτοφανείς παράνομες αντεργατικές πρακτικές!!!
Αυτό κατά την γνώμη μας αποδείχνει ότι οι έλεγχοι αυτοί είναι αναξιόπιστοι και χρησιμοποιούνται για να συγκαλύψουν τις αυθαιρεσίες των πλοιοκτητών!! Μάλιστα οι ίδιοι έχουν το απύθμενο θράσος να ισχυρίζονται ότι οι Δόκιμοι κάνουν τουρισμό στα πλοία τους…. και σε τελική ανάλυση εξυπηρέτηση τους κάνουν…. με την πρόσληψη προκειμένου αυτοί να αποκτήσουν την προβλεπόμενη θαλάσσια υπηρεσία για χρήση στην σχολή Ε.Ν που σπουδάζουν!!
Εκείνο για το οποίο φαίνεται να ενοχλήθηκαν δεν ήταν η αποκάλυψη για το καθεστώς εργασιακής γαλέρας αλλά γιατί στο πρόβλημα αναμείχθηκε η ΠΕΝΕΝ και όχι τα εμπλεκόμενα και αρμόδια επαγγελματικά Σωματεία!!!
Τελικά μετά την αγωνιστική και αποφασιστική παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ διαπιστώθηκε ότι το οφειλόμενο επιπλέον ποσό (μισθός) που δικαιούταν η συγκεκριμένη Ναυτικός αντιστοιχούσε στο ποσόν των 9.200 ευρώ το οποίο και καταβλήθηκε στο ακέραιο από την Ναυτιλιακή εταιρεία με την απόλυσή της!!!
Το συγκεκριμένο γεγονός αλλά και η γενικότερη καταστρατήγηση των όρων της ΣΣΕ οφείλει να απασχολήσει επιτέλους την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ η οποία περί άλλων τυρβάζει και την ίδια στιγμή τα ναυτεργατικά δικαιώματα έχουν γίνει φύλλο και φτερό από το εφοπλιστικό κεφάλαιο με σκοπό την παραπέρα αύξηση του κέρδους του.
Όπως προκύπτει από την σχετική ειδησεογραφία κατά την πρόσφατη επίσκεψη και συνάντηση του ΥΕΝ Φ. Κουβέλη με το Προεδρείο της Ε.Ε.Ε στις 24/9/2018, για άλλη μια φορά η ατζέντα που κυριάρχησε ήταν αυστηρά το πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Στην κατεύθυνση αυτή με περίσσιο θράσος η Ε.Ε.Ε απαίτησε την λήψη νέων μέτρων που θα καταστήσουν το ελληνικό νηολόγιο σημαία ευκαιρίας σύμφωνα με τα πρότυπα Μάλτας – Κύπρου ενώ αξίωσε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να γίνουν οι πολιτικοί μεσάζοντες προκειμένου να μην περάσει η νέα αντιρρυπαντική νομοθεσία για τον νέο τύπο καυσίμων στα πλοία από το 2020 τα οποία έχουν αισθητά μειωμένο το Θείο με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος!!!!
Κατά τα λοιπά και η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ Κουβέλης – Σαντορινιός έχουν και αυτοί με την σειρά τους πετάξει στο καλάθι των αχρήστων τα δίκαια Ναυτεργατικά αιτήματα που προβάλει η ΠΕΝΕΝ που σύμφωνα με το εφοπλιστικό λόμπυ είναι αναχρονιστικά – λαϊκίστικα – εξωπραγματικά και εκτός των όσων ισχύουν στον παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο….
Τους διαβεβαιώνουμε ότι τα ελληνικά και διεθνή κρατούντα ή αλλιώς τα δισεκατομμύρια κέρδη τους είναι ο μόχθος και η σκληρή εκμετάλλευση ελλήνων και αλλοδαπών Ναυτεργατών.
Είναι το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο της Ναυτιλίας που η ΠΕΝΕΝ θα εξακολουθήσει τον αγώνα της για να μπει φραγμός και να καταργηθεί αυτό το επαίσχυντο καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
e-prologos.gr