Ασφαλή, προσιτά και τακτικά δρομολόγια. Είναι ανάγκη!

58,5 ευρώ κατάστρωμα (για Ικαρία) και… όποτε περάσει!

58,5€ εισιτήριο οικονομικής θέσης-κατάστρωμα! Για κάθισμα στους εσωτερικούς χώρους του πλοίου η τιμή ανεβαίνει στα 72 ή 82 €! Έτσι μετατρέπουν μια βασική ανάγκη των νησιωτών σε ωμό εκβιασμό οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις τους. Επειδή θέλουν. Μα κυρίως επειδή μπορούν!

58,5€ εισιτήριο σε μια γραμμή που επιδοτείται, λόγω Φούρνων, για να περνάει από… Σύρο, Μύκονο… τον Αύγουστο.

58,5€ κατάστρωμα για μια γραμμή την οποία οι εφοπλιστές, ελέω κυβερνητικών πολιτικών, αφήνουν το χειμώνα με τρία ή δύο (ακόμη και μέσα στις γιορτές!) δρομολόγια. Δεν είναι πολλά τα χρόνια που υπήρχε όλο το χρόνο καθημερινά πλοίο από και προς τα νησιά μας. Με το εισιτήριο σαφώς πολύ πιο προσιτό. Τώρα έχουν εδραιώσει το… όποτε περάσει…

58,5€ εισιτήριο για μια από τις τελευταίες γραμμές που διαθέτει κατηγορίες θέσεων…τύπου Τιτανικός! Και που για το ίδιο κάθισμα μπορεί να αλλάζει η τιμή ανάλογα με το χρώμα του καλύμματος. Την ίδια στιγμή τα πλοία της ίδιας εταιρίας που πάνε Κρήτη δεν έχουν καμία τέτοια διαβάθμιση. Εκεί το εισιτήριο είναι το ίδιο από το κατάστρωμα μέχρι τα λουσάτα σαλόνια.

58,5€ κατάστρωμα σε επιδοτούμενη γραμμή όταν με την ίδια εταιρία ταξιδεύεις για Ηράκλειο (μεγαλύτερη απόσταση) με τα μισά χρήματα! Σε κανονικό κάθισμα σε εσωτερικό χώρο…

58,5€ εισιτήριο ακόμη και για να μετράμε ώρες καθυστερήσεων στα λιμάνια, όπως συνέβη πριν λίγες μέρες. Επειδή (με βάση δημοσιεύματα) κάποιοι δίνουν άδεια στους εφοπλιστές να κυκλοφορούν τα πλοία τους με βλάβες. Ή, ακόμα χειρότερα, να μειώνουν ταχύτητα για οικονομία στα καύσιμα αυξάνοντας το χρόνο ταξιδιού.

58,5€ κατάστρωμα και αν κάτω από αυτές τις συνθήκες πεινάσεις ή διψάσεις στο ταξίδι, είσαι αντιμέτωπος με την αισχροκέρδεια στα μπαρ των εφοπλιστών.

58,5€ εισιτήριο και ελάχιστα δρομολόγια, έφερε η «απελευθέρωση της αγοράς», δηλαδή η ασύδοτη δράση των «επενδυτών». Η οποία εδραιώθηκε με νόμους όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών.

Όμως η ακτοπλοΐα για τους νησιώτες δε αποτελεί πολυτέλεια. Αλλά ΑΝΑΓΚΗ. Πρωταρχική ανάγκη και δικαίωμα. Σε νησιά όπως η Ικαρία και οι Φούρνοι, που ακόμη και για απλές ιατρικές εξετάσεις απαιτείται μετακίνηση στην Αθήνα, το ταξίδι με το πλοίο, η συχνότητα των δρομολογίων, η τιμή του ναύλου, οι συνθήκες ταξιδιού, είναι ζωτικής σημασίας θέματα, για να αφήνονται στις ορέξεις του αχόρταγου εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Η κυβέρνηση (όπως και οι προηγούμενες) πιστός υπηρέτης των αναγκών των εφοπλιστών αγνοεί επιδεικτικά αιτήματα και διαμαρτυρίες των νησιωτών. Είναι όμως αδιανόητο οι τοπικές αρχές να αγνοούν συστηματικά αυτή την ανάγκη. Την ανάγκη της καθημερινής και προσιτής (για όλους τους νησιώτες) ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Έρχονται εκλογές και πολλοί θα έρθουν με υποσχέσεις και κάλπικες ελπίδες ξανά στο νησί. Για εμάς είναι καθαρό.Βελτίωση των συνθηκών  ακτοπλοϊκής σύνδεσης μπορούν να εγγυηθούν μόνο οι αγώνες μας.

Μ-Λ ΚΚΕ Κ.Ο. Ικαρίας  (Ιανουάριος 2023)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το