Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι δύο 48ωρες απεργίες των ναυτεργατών. Ωστόσο, πριν ακόμα λήξει η δεύτερη 48ωρη απεργία, η διοίκηση της ΠΝΟ (δευτεροβάθμιο όργανο) προσήλθε στην εργοδοσία και υπέγραψε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας σαφώς πολύ μικρότερη από αυτή που διεκδικούσε. Μάλιστα όπως κατάγγειλε η ΠΕΝΕΝ από την προηγούμενη ημέρα είχαν ενημερωθεί οι εργαζόμενοι σε ακτοπλοϊκή εταιρεία ότι η απεργία τερματίστηκε και να επιστρέψουν στη θέση τους.
Η απεργία των ναυτεργατών εξαρχής αποδυναμώθηκε από την διοίκηση της ΠΝΟ (με τη συμφωνία και του ΠΑΜΕ) καθώς αρνήθηκε να προκηρυχθεί αυτή και για τους ναυτεργάτες στις πορθμειακές γραμμές.
Οι 48ωρες απεργίες ξεκίνησαν με τη διοίκηση της ΠΝΟ – ΣΕΕΝ να ζητά αρχικά 12% αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών για το 2025. Αργότερα υποχώρησε και ζήτησε αυτή την αύξηση για διετή σύμβαση με 6% για το 2025 και 6% για το 2026. Και από μείωση σε μείωση τελικά συμφώνησε στο 7% για 2025 – 2026, κοντά σε αυτό που πρότειναν οι εφοπλιστές, οι οποίοι θυμίζουμε ότι είχαν προτείνει 3% για το 2025.
Την ώρα που ο κλάδος των ναυτεργατών μαστίζεται από τόσα προβλήματα, οικονομικά, υγείας και ασφάλειας αλλά και του καθεστώτος εργασίας και ενώ οι 48ωρες απεργίες εξελίσσονταν με δυναμισμό η διοίκηση της ΠΝΟ για μια ακόμη φορά έκλεισε τον ναυτεργατικό αγώνα με φιλοεφοπλιστικό συμβιβασμό.
Ωστόσο, η ιστορία του ναυτεργατικού κινήματος έχει πολλές φορές δείξει ότι οι ναυτεργάτες κάτω από σωστή συνδικαλιστική καθοδήγηση και μακριά από καιροσκοπικά και ρεφορμιστικά κέντρα μπορούν να κερδίσουν τα αιτήματά τους.
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr