Κανένας άνθρωπος, με στοιχειώδη νοημοσύνη, δεν μπορεί να δώσει λογική απάντηση στο γιατί ετοιμάζονται ν’ ανοίξουν τα σχολεία.
• Μετά από ενάμιση μήνα γενικευμένης καραντίνας, που φύλαξε κάπως τα έρμα και τσάκισε την οικονομία, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί μαζικά τεστ, θεραπεία ή εμβολιασμός,
• Με το δημόσιο υγειονομικό σύστημα το ίδιο εγκαταλειμμένο και βέβαια εξουθενωμένο.
• Σε σχολικά κτίρια, με 1 τουαλέτα για κάθε 40-50 μαθητές.
• Σε ανύπαρκτους ή ελάχιστους αύλειους χώρους και σχολικές αίθουσες στις οποίες αντιστοιχεί μισό τετραγωνικό σε κάθε μαθητή.
• Με εφήβους και παιδιά μετά από ψυχολογία εγκλεισμού.
• Με ελάχιστες καθαρίστριες και πάντως ανύπαρκτες στη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
• Με την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σε μεγάλη ηλικία άρα και ευαλωτότητα.
• Με περίπου 40000 αναπληρωτές να πρέπει να μετακινηθούν προς την ελληνική επαρχία, που ως τώρα είχε περιφρουρηθεί με απαγορεύσεις και ατομικές ευθύνες.
• Για ένα, όλο κι όλο μήνα λειτουργίας, με αναγκαία τουλάχιστον μια βδομάδα επανένταξης και σε καθεστώς ασφυκτικής έντασης των εξετάσεων.
Μόνο αν επιστρατεύσει κανείς ένα διεστραμμένο τρόπο σκέψης, μπορεί να καταλήξει σε δυο συμπεράσματα
1. Επιβολή μιας ανοσίας αγέλης, αφού όμως πρώτα κρίθηκε η ευπείθεια και η συμμόρφωση, τακτοποιήθηκαν κάτι οικονομικές εκκρεμότητες προς ημετέρους, νομοθετήθηκαν εν κρυπτώ και παραβύστω η σοδόμηση του φυσικού περιβάλλοντος, της αγροτικής παραγωγής και των εργασιακών σχέσεων.
2. Γενίκευση μιας δήθεν κανονικότητας προκειμένου να ανοίξουν επιτέλους οι εκκλησίες και τα παγκάρια.
Καμιά μεγάλη έκπληξη. Ένα υπουργείο που δουλεύει μόνο στην κατεύθυνση της παραπαιδείας, του ανταγωνισμού και της εξετασιομανίας και που εν μέσω εγκλεισμού, ήταν ο θεσμικός προϊστάμενος και ελεγκτής όλων των Σκόιλ Ελικικού, ο εμπνευστής της τηλεκπαίδευσης χωρίς κομπιούτερ, που μέσα στην πανδημία προωθεί νόμους για αύξηση των μαθητών σε κάθε τμήμα, βαθμολογικούς αποκλεισμούς και δια βίου στιγματισμούς με διαγωγή κοσμία, η πιθανότητα ν’ ανοίξει τώρα τα σχολεία, προκαλεί μόνο ένα νέο μεγάλο θυμό.
Έχω μόνο μια περιέργεια.
Πώς θα αντιδράσουν όλοι εκείνοι οι “δυναμικοί” σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων που λιντσάριζαν τα “ανεμβολίαστα” προσφυγόπουλα κι έκλειναν τα σχολεία.
Νίνα Γεωργιάδου
e-prologos.gr