Η Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση καταγγέλλει το νέο ευφάνταστο τρόπο που επινόησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να εξοικονομήσει προσωπικό στα ΕΠΑΛ σε βάρος φυσικά των μαθητών: το μισό του 37 είναι το 12 και το άλλο μισό το 25!
Πριν λίγες ημέρες λοιπόν δόθηκε στη διαβούλευση ο κανονισμός λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), ο οποίος προβλέπει :«…Οχωρισμόςτωντμημάτωνγίνεταιαπότο αντίστοιχοΕΠΑ.Λ.λαμβάνονταςυπόψητους/τις παρακολουθούντες/-ούσεςμαθητές/-τριεςκατάτηνέναρξητων μαθημάτων.Ότανοαριθμόςτωνμαθητών/-τριώνδικαιολογείτο χωρισμότουτμήματοςσεδύοήπερισσότερατμήματαπρέπειναγίνεταιωςεξής:Αντοτμήμαέχειμέχρι37μαθητές/-τριες,τότε γίνονταιδύοτμήματα,έναμε12μαθητές/-τριες(οπότεαπαιτείται ένας/μιακαθηγητής/-τριαστοεργαστήριο)καιέναμετους υπόλοιπουςμαθητές/-τριες(οπότεαπαιτούνταιδύοκαθηγητές/-τριεςστοεργαστήριο).Ανοιμαθητές/-τριεςείναιαπό38έως50 τότεχωρίζονταισεδύοισάριθματμήματα.Μετοίδιοσκεπτικό γίνεταιοχωρισμόςτωντμημάτωνσεκάθεπερίπτωση…»
Τα τμήματα, δηλαδή, στα ΕΠΑΛ δεν θα δημιουργούνται με την παιδαγωγικά και λογικά ορθή ισοκατανομή των μαθητών, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να προκύπτει τουλάχιστον ένα τμήμα με 12 μαθητές. Αυτό θα γίνεται ακόμη και αν αναγκαστικά προκύψει δεύτερο τμήμα με 25 μαθητές!!! Ο στόχος εμφανής : αν η κατανομή γινόταν στη μέση 19 και 18 μαθητές αντίστοιχα θα απαιτούνταν 2 καθηγητές για κάθε τμήμα(4 συνολικά) καθώς ο κανονισμός λειτουργίας των εργαστηρίων προβλέπει 1 καθηγητή για κάθε 12 μαθητές σε εργαστηριακά μαθήματα, ενώ με την προτεινόμενη ρύθμιση απαιτούνται 3 καθηγητές ( 1 για το τμήμα των 12 ατόμων και 2 για αυτό των 25).Προκειμένουλοιπόννα γλιτώσειένανκαθηγητή,τουπουργείογράφεισταπαλιάτου ταπαπούτσιαταΕΠΑΛκαιτουςμαθητές!!!
Μάλιστα έρχεται το ίδιο το υπουργείο να διευκρινίσει πως το παραπάνω μέτρο ισχύει όταν ο αριθμός των μαθητών είναι μικρότερος ή ίσος του 37. Όταν ο αριθμός των μαθητών είναι από 38 ως 50 τότε χωρίζονται σε δυο ισάριθμα τμήματα. Βλέπετε, σε αυτή την δεύτερη περίπτωση, αν δημιουργούνταν ένα τμήμα των 12 οι εναπομείναντες μαθητές θα έπρεπε να ξαναχωρίσουν σε άλλα δύο τμήματα, μιας και ο αριθμός τους θα ξεπερνούσε τον μέγιστο αριθμό ανά τμήμα. Έτσι θα δημιουργούνταν τρία τμήματα αντί των δυο που θα προκύψουν με την ισοκατανομή.
Κάτιτέτοιοαλήθειαδενθαέχειεπιπτώσειςστηνποιότητατηςεκπαιδευτικήςδιαδικασίας;Ηεπιλογήαυτήδενθααποβείσεβάροςτωνμαθητών;Ηεκπαίδευση25μαθητώνσεεργαστηριακούςχώρους,πουυπάρχουνεργαλείακαιμηχανές,δενείναιπροβληματικήκαιδενεγκυμονείμεγαλύτερουςκινδύνουςασφαλείας;Καιείναιεξοπλισμέναταεργαστήριαμε25σταθμούςεργασίαςήέναςθαμαθαίνεικαιοιάλλοιθαπαρακολουθούν;
Είμαστε σίγουροι πως θα βρεθούν κάποιοι να πουν πάλι πως διαδίδουμε fake news, πως η πρακτική αυτή υπήρχε και παλαιότερα και κακώς δημιουργούμε θέμα και μονίμως αντιδρούμε κτλ. Για να τους προλάβουμε ενημερώνουμε πως τώρα γίνεται προσπάθεια απ’ το υπουργείο να νομοθετηθεί μια κακή πρακτική που ακολουθούνταν από Δ/νσεις Εκπ/σης και συναντούσε την αντίδραση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι όχι λίγες φορές κατάφεραν να αποτρέψουν έναν τέτοιο διαχωρισμό.
Τώρα οΣΥΡΙΖΑ,αντίνανομοθετήσειτοαυτονόητο,δηλαδήτηνμείωσητουαριθμούμαθητώνανάτμήμακαιτηνισοκατανομήτουςστατμήματα,έρχεται νανομιμοποιήσει μιααπαράδεκτη,αντιπαιδαγωγική(καιεπισφαλήγιαμαθητέςκαιεκπαιδευτικούς)πρακτική.
Εξάλλου δεν θα είναι το πρώτο αντιπαιδαγωγικό μέτρο που έχει νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τα ΕΠΑΛ. Έχουν προηγηθεί ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για την δημιουργία τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων, οι συγχωνεύσεις τομέων και ειδικοτήτων, ο χαρακτηρισμός μαθητών ως «μη παρακολουθούντες» στο τέλος του Α΄ τετραμήνου, οι αλλαγές σε ωρολόγια προγράμματα κτλ. Και όλα αυτά έχουν στόχο την μείωση του απαραίτητου αριθμού εκπαιδευτικού προσωπικού. Φτάνει πια.
ΥΓ. Η παραπάνω πρόταση θα κατατεθεί από την ΕΑΠ στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων τη Δευτέρα 13/5/2019 προκειμένου να βγει ανάλογη καταγγελία και από το συνδικαλιστικό μας όργανο.
Δείτε και αυτό: