«Δε θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τυχόν πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχουν αναστατωθεί από την πανδημία», απαντά η Νίκη Κεραμέως, ερωτώμενη για το αν υπάρχουν σκέψεις για παράταση του σχολικού έτους

Αναλυτικά σε δηλώσεις ανέφερε: «Μελετούμε στενά τις επιδράσεις της πανδημίας και στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στην ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των μαθητών και δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τυχόν πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχουν αναστατωθεί από την πανδημία». Επίσης: «Προχωρούμε με πολύ προσεκτικά βήματα μελετώντας σε καθημερινή βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα και ακούγοντας με προσοχή τις εισηγήσεις των ειδικών. Κατά το διάστημα αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων η διδασκαλία προχωρά μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, ενώ παρακολουθείται πολύ στενά η κάλυψη της ύλης». Καταλήγοντας τόνισε: «Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη ανακοινωθεί για φέτος σημαντικός περιορισμός στην εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων», κατέληξε. (Εφημερίδα «Παραπολιτικά», Σ. 6 – 2 – 2021)

Κυριαρχούν το άγχος (71,5% των μαθητών), η ψυχική εξάντληση (63%)…

Ξεπερνάει κάθε όριο η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στην ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των μαθητών, όταν η πολιτική που εφαρμόζει ακρωτηριάζει ψυχοσυναισθηματικά και μορφωτικά μια ολόκληρη γενιά μαθητών. Ενδεικτικά τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Καθημερινής: «Αρνητικά συναισθήματα βιώνουν οι εννέα στους δέκα εφήβους, μαθητές γυμνασίου και λυκείου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όπως δείχνει πανελλαδική έρευνα που παρουσιάζει η «Κ», τους λείπουν το σχολείο –βασικός χώρος κοινωνικοποίησής τους–, οι φίλοι τους, οι δάσκαλοί τους. Κυριαρχούν το άγχος (όπως δήλωσε το 71,5% των μαθητών), η ψυχική εξάντληση (63%), η αίσθηση ρουτίνας (55,3%), η θλίψη (44,7%). 

Ύστερα από όλα αυτά αναφέρεται σε μέτρα για αναπλήρωση μαθημάτων και παράταση της σχολικής χρονιάς κάνοντας σκόνη και θρύψαλα την ψυχολογία των μαθητών. 

Όσο για την εκπαιδευτική διαδικασία και την ύλη, όταν το καράβι πετάει 7 στους 10 επιβάτες στη θάλασσα το ταξίδι δε συνεχίζεται κανονικά. Αναφερόμαστε στην πρόσφατη έρευνα της «Καθημερινής» σύμφωνα με την οποία οι τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση. Γιατί συνθλίβει παιδαγωγικές αρχές και αξίες, καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής». Αποκλείει εκ των πραγμάτων από τη στοιχειώδη επαφή με το μάθημα ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις ασθενέστερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας είτε επειδή δεν έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή ή τη δυνατότητα σύνδεσης, είτε επειδή παρακολουθεί σποραδικά με προβλήματα συνδεσιμότητας, άρα είναι δέκτης θραυσμάτων τηλεκπαίδευσης ως στιγμιοτύπων ενός ιδιότυπου «ζάπινγκ».

Ας μη μας διαφεύγει, επίσης, ότι το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του ιού , δημιουργεί «μαθητές – υποψηφίους  δυο ταχυτήτων», στα λύκεια διότι στις κόκκινες περιοχές οι σχολικές μονάδες δε θα επαναλειτουργήσουν για άγνωστο ακόμη διάστημα.

Χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την προστασία μαθητών – εκπαιδευτικών

Για την πανδημία δήλωσε: «Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μαθητές εκπαιδευτικοί γονείς συμβάλλουν στην υποδειγματική τήρηση των μέτρων πρόληψης και προστασίας από τον κορονοΐό ενώ διενεργούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε δομές τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παράλληλα μέσω της πλατφόρμας edutesting.gov.gr δίνεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές 16 ετών και άνω να υποβληθούν δωρεάν σε τεστ για τον κορονοΐό σε 386 σημεία σε όλη τη χώρα Καλώ εκπαιδευτικούς και μαθητές να αξιοποιήσουν αυτήν τη δυνατότητα να υποβάλλονται συστηματικά στους δωρεάν αυτούς ελέγχους για να θωρακίσουμε ακόμα περισσότερο τα σχολεία μας από τον κορονοΐό. Σχετικά με τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών έχει διευκρινίσει ότι οι εκπαιδευτικοί προβλέπεται να εμβολιαστούν πριν από τον γενικό πληθυσμό».

Άνοιξε τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Τα σχολεία ανοίγουν με πολυπληθή αριθμό μαθητών, μικρές αίθουσες, υπόγειες, χωρίς αερισμό, χωρίς το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, μαζικά τεστ στους σχολικούς χώρους, χωρίς εμβόλια για τους εκπαιδευτικούς. Ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και προδιαγράφει το νέο κλείσιμο των σχολείων καθώς το επικείμενο 3ο κύμα της πανδημίας βρίσκεται μπροστά μας. Άλλωστε, η κυβέρνηση συνεχίζει να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τους χώρους δουλειάς, τα ΜΜΜ, τη στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας. Το ήδη κατεστραμμένο από την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων σύστημα υγείας εγκαταλείφθηκε στην τύχη του από την αρχή της πανδημίας. Για την κυβέρνηση η μόνη λύση στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης είναι το γενικευμένο λοκντάουν και έφτασαν στο σημείο με δηλώσεις της υπουργού παιδείας να απειλήσουν με πρόστιμα τους μαθητές που δεν θα ακολουθούν τα μέτρα.

Τα σχολεία ανοίγουν, και αντί να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα η επάνοδος στη ζωντανή σχολική πραγματικότητα, με ευθύνη του υπουργείου τίθενται στο επίκεντρο τα διαγωνίσματα και οι βαθμοί. Αυτή είναι η προτεραιότητα του υπουργείου παιδείας μετά από 3 μήνες κλειστά σχολεία! Η εκπαιδευτική διαδικασία και η παιδαγωγική είναι άγνωστες έννοιες για την κ. Κεραμέως και τους συμβούλους της. Με ρύθμιση όμως στο νομοσχέδιο για την είσοδο στα ΑΕΙ προβλέπεται με υπουργικές αποφάσεις να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία με μαθήματα στις αργίες και στις διακοπές λόγω της πανδημίας.

Και δεν είναι μόνο αυτά

Με το άνοιγμα των σχολείων τίποτα δε θα είναι, όπως παλιά. Τα αντιεκπαιδετικά μέτρα που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ψηφίζουν και εφαρμόζουν, επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια «κανονικότητα» για ένα σχολείο ακόμα πιο αυταρχικό και ταξικό.

Γιώργος Κ. Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το