γράφει ο Δημήτρης Κουφοβασίλης

(Άνοιξη 2017)

Ένα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω. Πιο συνοπτικά, όσο και ουσιαστικά, δεν θα μπορούσε να αποδοθεί η κατάσταση στην ελληνική εκπαίδευση (και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα). Τα όποια δειλά, ασυντόνιστα βήματα προόδου επιχειρούνται ή και πραγματοποιούνται ακόμη, σε όλο το φάσμα της οργάνωσης της κοινωνίας μας, σκορπίζουν μ’ ένα φύσημα του ανέμου, υπό το βάρος της γενικής καθίζησης του νεοελληνικού (νεοαποικιακού) κράτους. Ανεμομαζώματα, διαβολοσκορπίσματα.

Μέσα σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, ήδη από την 8η Φεβρουαρίου του σωτηρίου έτους 2017, η ελληνική εκπαίδευση έθετε ένα ορόσημο στην ιστορία της: Ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), φορέας αυτόνομος, αντικειμενικός, αδιάβλητος, κλπ., εποπτευόμενος από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με απόφαση σταθμό και για τη δική του βέβαια ιστορία, πιστοποιούσε εργαστήρι Αστρολογίας σαν Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (αρ. πρωτ. ΔΑ/4205).

Το «πρώτο και μοναδικό Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας στην Ελλάδα», με τη σφραγίδα του υπουργείου Παιδείας, πανηγύρισε προφανώς την επίσημη αναγνώρισή του, σημειώνοντας εξάλλου κάποιους από τους λόγους που το κατέστησαν και το καθιστούν ξεχωριστό, μιας και συγκροτήθηκε «από διακεκριμένους Αστρολόγους με μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία της Αστρολογίας καθώς επίσης και στον τομέα της Συμβουλευτικής, με όραμα να καλύψουν το μεγάλο κενό που υπάρχει στο χώρο της Αστρολογίας και να μεταφέρουν τις σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες μίας επιστήμης που θεωρείται παρεξηγημένη στα ελληνικά δεδομένα. Ως εκ τούτου, τα προγράμματα σπουδών (…) καλύπτουν όλους τους κλάδους της Αστρολογίας και είναι σχεδιασμένα τόσο για τους σπουδαστές που αποβλέπουν στο να αποκτήσουν επαγγελματική κατάρτιση, όσο και για τους ερασιτέχνες ή επαγγελματίες που επιθυμούν να επιμορφωθούν σε κάποιους κλάδους της αστρολογίας ή να παρακολουθήσουν εξειδικευμένα σεμινάρια».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον τομέα των προγνώσεων, το εν λόγω Εργαστήριο λαμβάνει πράγματι «άριστα δέκα» καθότι ήδη στις αρχές του έτους προχωρούσε στην ακόλουθη προφητική δήλωση: «Μια εποικοδομητική και κοινωνική χρονιά αναμένεται να είναι το 2017, σίγουρα πολύ καλύτερη απ’ το 2016! Πρόοδος θα παρουσιαστεί σε αρκετά θέματα, ενώ και η αστρολογία θα πάρει τα “πάνω” της και θα αναγνωριστεί»!Ειδικά για το κομμάτι τής πρόβλεψης ότι το 2017 θα είναι καλύτερο από το 2016, εκτίμηση που έκαναν με όλα τα (μνημονιακά και λοιπά) προγνωστικά εναντίον τους, οι αστρολόγοι του Εργαστηρίου είναι αξιέπαινοι. Πραγματικά καλός αστρολόγος είναι εκείνος που πέφτει μέσα σε δύσκολες προγνώσεις, όχι εκείνος που κολυμπάει σε αναμενόμενα νερά.

Η σελίδα του Εργαστηρίου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί την πιο τρανή απόδειξη ότι η αστρολογία έχει πραγματοποιήσει ουσιαστικά βήματα στη χώρα μας και διεθνώς, έχοντας σημειώσει, από τον καιρό του μεσαίωνα και της μαγγανείας, αληθινή πρόοδο. Ανάμεσα στα σεμινάρια του Εργαστηρίου έχουν προσφερθεί μαθήματα που καταδεικνύουν την ανάπτυξη και το εύρος που έχει κατακτήσει το αντικείμενο στις μέρες μας (πχ.: ιατρική αστρολογία, αθλητική αστρολογία, πολιτική αστρολογία, ελληνιστική αστρολογία, κοκ.), καθιστώντας επιτακτική πλέον και την εξειδίκευση στην εκπαίδευση (πχ. ειδικεύσεις σε ωριαία και επιλεκτική αστρολογία, εσωτερική αστρολογία, ινδική αστρολογία, εξελικτική αστρολογία, κοκ).

Ανάμεσα στους κύκλους μαθημάτων που οδήγησαν, εκτός από την κατάκτηση της πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ, στην κατάκτηση του ενδιαφέροντος του κόσμου, ξεχωρίζουν από τους τίτλους τους τα πρόσφατα σεμιναριακά μαθήματα για την «Αστρολογική διερεύνηση του άγχους και του stress», καθώς και οι «λόγοι δημιουργίας των μοιραίων καταστροφικών σχέσεων», αλλά και οι «καρμικές σχέσεις».

Έχει τη σημασία του ότι το υπουργείο Παιδείας σεβάστηκε τις δεσμεύσεις του, διεκδικώντας καθηγητές πιστοποιημένους και διδακτικό προσωπικό με σχετικά προσόντα και πτυχία, για να στελεχώσουν και να υποστηρίξουν ένα υψηλό επίπεδο σπουδών σε όλα τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης που εποπτεύει. Εν προκειμένω, με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι ο ένας καθηγητής αστρολογίας «άρχισε να σπουδάζει Αστρολογία το 1994 και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κολέγιο Bristol School of Astrology και στην σχολή του Alphee Lavoie στην Αμερική», ο άλλος, από την εφηβεία ήδη, θήτευσε «σε σχολές της Ελλάδας και του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένων του Faculty of Astrological Studies και του Huber School of Astrology», ενώ ένας τρίτος καθηγητής αστρολογίας «κατέχει Diploma από την Mayo school of Astrology», έχοντας μάλιστα παρακολουθήσει «Σεμινάρια του John Frawley σε Οξφόρδη, Μπιούλαχ, Ρέγκενσμποργκ αλλά και Θεσσαλονίκη».

Δυστυχώς, για λόγους ανώτερης συναστρίας και πλανητικής σύμπτωσης, που δεν μπορούν συνοπτικά να εξηγηθούν εδώ, το υπουργείο Παιδείας έκανε πίσω στην απόφασή του να πιστοποιήσει για πρώτη φορά κέντρο αστρολογίας, και, με αίτημα που υποβλήθηκε από τον υφυπουργό Παιδείας κ. Δ. Μπαξεβανάκη προς τον ΕΟΠΠΕΠ, δρομολογήθηκε ήδη στις αρχές Απριλίου αφενός ανάκληση της αδείας του Εργαστηρίου, αφετέρου έλεγχος για τυχόν ευθύνες του εισηγητή της πιστοποίησης.

Στα μετέωρα βήματα της ελληνικής εκπαίδευσης σε ανάδρομους καιρούς, παρήγορη είναι η πεποίθηση και η σταθερότητα ορισμένων κομματιών της. Το Εργαστήριο αστρολογίας, εν προκειμένω, με πιστοποίηση ή χωρίς, δηλώνει ότι θα συνεχίσει να προσφέρει στην ελληνική κοινωνία, προσφέροντας μάλιστα στα έτη των ισχνών αγελάδων που διανύουμε «επαγγελματική αποκατάσταση για τους αριστούχους μετά το πέρας των σπουδών». Ένα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω…

Αντιτετράδια τ. 116

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το