Η κατάσταση με τις αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη έχει φτάσει στο απροχώρητο. Οι εργαζόμενοι και η νεολαία, οι μαθητές, οι φοιτητές βιώνουμε μια πολύ άσχημη πραγματικότητα. Δρομολόγια που καθυστερούν κι όταν φτάνουν οι επιβάτες στριμώχνονται σαν σαρδέλες ή παίρνουν το επόμενο λεωφορείο! Σε πολλές περιπτώσεις μετακινούμαστε με οχήματα που καταρρέουν ή παίρνουν φωτιά. Ενώ στις περισσότερες γραμμές σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, σχεδόν κάθε μέρα.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 6 άτομα, πλήθος και υπαίθριες δραστηριότητες

Η υπόθεση της γρήγορης, ασφαλούς, άνετης και φτηνής μετακίνησης γίνεται άπιαστο όνειρο για την πλειοψηφία του επιβατικού κοινού της πόλης. Η απουσία εναλλακτικής επιλογής συγκοινωνιακού μέσου μετακίνησης δεκαετίες τώρα κάνει τα πράγματα απλά αφόρητα.

Ούτε με τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ, αλλά ούτε με τον κρατικό η κατάσταση έγινε ανθρώπινη. Μόνιμη πρακτική των κυβερνήσεων και της τωρινής κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι ή μη χρηματοδότηση αγοράς λεωφορείων και η αύξηση των εισιτηρίων. Είτε με κρατικά επιδοτούμενο ιδιωτικό οργανισμό, είτε με κρατικοποιημένο που μετακυλίει το κόστος λειτουργίας στο λαό, ο στόχος της κυβέρνησης (χθες και σήμερα) είναι να μετατρέψει την μετακίνηση από ΔΙΚΑΙΩΜΑ σε ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ, σε βάρος της πλειοψηφίας του λαού.

Η Πρωτοβουλία Εργαζομένων και Φοιτητών για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης διοργάνωσε το Σάββατο στις 12 κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

Η ΕΡΓΑΣ που συμμετείχει στην κινητοποίηση μοίρασε την παρακάτω ανακοίνωση:

Όχι στη διάλυση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης μας!shape0

Φθηνές και ποιοτικές μετακινήσεις!

Η κατάσταση που βιώνει ο λαός της Θεσσαλονίκης τους τελευταίους μήνες με τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης έχει φτάσει σε κρίσιμο σημείο. Λεωφορεία που πιάνουν φωτιά εν κινήσει θέτοντας την σωματική ακεραιότητα των επιβατών σε κίνδυνο, γραμμές με πολύ αραιά δρομολόγια που καθιστούν αδύνατη την έγκαιρη μετάβαση του κόσμου στον προορισμό του, επιβάτες που στριμώχνονται σε ασφυκτικό βαθμό, πεπαλαιωμένος στόλος οχημάτων είναι μόνο λίγα από τα παραδείγματα που είναι ενδεικτικά για την κατάσταση που επικρατεί.

Την αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση φέρουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις και η διοίκηση του ΟΑΣΘ. Η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης η οποία κρατικοποίησε τον οργανισμό, δημαγωγώντας πως αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα για την εξυγίανσή του, είναι πολιτική ακόμα μεγαλύτερης εγκατάλειψης και διάλυσης του ΟΑΣΘ, μιας πολιτικής που εντάσσεται στα γενικότερα πλαίσια των μνημονιακών περικοπών στις δημόσιες δαπάνες και τα δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού. Άλλωστε με πρόσφατη υπουργική απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, ύστερα από εισήγηση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), μέρος του συγκοινωνιακού έργου ανατίθεται από τον ΟΑΣΘ στην ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ. Από την άλλη, πρόκληση αποτελούν οι δηλώσεις του προέδρου του οργανισμού Στέλιου Παππά καθώς σύμφωνα με τον οποίο «η κατάσταση του οργανισμού συνεχώς καλυτερεύει τα τελευταία χρόνια».

Γίνεται λοιπόν φανερό πως ο μόνος που μπορεί να δώσει πραγματική λύση στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της πόλης είναι ο ίδιος ο λαός της. Οι εργαζόμενοι που δυσκολεύονται να φτάσουν στους τόπους δουλειάς τους, οι φοιτητές που αδυνατούν να βρεθούν εγκαίρως στις σχολές τους, οι άνεργοι και όλος ο λαός της πόλης να διεκδικήσουν και να παλέψουν για:

  • Δημόσιες, φθηνές και ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες

  • Συχνά δρομολόγια σε κάθε λεωφορειακή γραμμή

  • Ανθρώπινους όρους μετακίνησης

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το