ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

25/10/2023

Η κατρακύλα του κυβερνητικού συνδικαλισμού ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ δεν έχει πάτο

Μετά την οριακή απόφαση της Γ.Σ. προέδρων στις 21/10/2023 για την αξιολόγηση των σχολείων (54,7% Α/Α έναντι 57,3 «ενιαία κείμενα») την οποία έχουμε αναλύσει σε προηγούμενη ανακοίνωση μας (http://paremvaseisde.gr/?p=10799), το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκδίδει δύο πρωτοφανείςανακοινώσεις που αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα για το πού οδηγεί την ομοσπονδία η σταθερή συμμαχία των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Η αγωνιστική δράση των ΕΛΜΕ είναι αδιαπραγμάτευτη!

«Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το καταστατικό της ΟΛΜΕ η Γενική Συνέλευση των Προέδρων είναι το ανώτερο όργανο της Ομοσπονδίας (μετά το Συνέδριο) και οι αποφάσεις της είναι δεσμευτικές για όλες τις ΕΛΜΕ-μέλη της ΟΛΜΕ, ακόμα κι αν αυτές είχαν άλλες αποφάσεις που στην Συνέλευση μειοψήφησαν, όπως ακριβώς ισχύει για τις αποφάσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ και του Συνεδρίου.»

Το παραπάνω απόσπασμα προέρχεται από τη δήθεν απλή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της συνέλευσης των προέδρων από την ΟΛΜΕ. Την εισηγήθηκε στο ΔΣ η παράταξη ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και ψηφίστηκε από τη ΔΑΚΕ (ΝΔ) και ΠΕΚ (ΠΑΣΟΚ). Η κίνηση αυτή είναι πρωτοφανής για μια ομοσπονδία που έχει σοβαρή ιστορία αγώνων και εκτός των άλλων δείχνει και «άγνοια» για το πώς λειτουργούν τα συνδικάτα. Τα πρωτοβάθμια σωματεία έχουν δικό τους καταστατικό και αυτοτέλεια και αυτονομία στη δράση τους. Συγκροτούν ομοσπονδία –γνωρίζουν οι εμπνευστές της ανακοίνωσης ότι έννοια της ομοσπονδίας εμπεριέχει την έννοια της αυτονομίας;- και παλεύουν από κοινού για τα αιτήματα του κλάδου με όσα μέσα κρίνουν πρόσφορα. Άλλωστε οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα σχολεία αποτελούν μέλη των ΕΛΜΕ (όχι της ΟΛΜΕ απευθείας) και συμμετέχουν στη Γ.Σ. του σωματείου που αποτελεί το ανώτερο όργανό του.

Η ανακοίνωση αυτή δεν έχει κανέναν άλλο στόχο από το να υπονομεύσει την απεργία –αποχή από την αυτοαξιολόγηση που έχουν κηρύξει 24 πρωτοβάθμια σωματεία, ΕΛΜΕ, και αντικειμενικά ενισχύει τις προσπάθειες της κυβέρνησης να τρομοκρατήσει τον κλάδο που εξακολουθεί να αντιστέκεται στην επιβολή της αξιολόγησης. Αλήθεια σκέφτηκαν να γράψουν κάτι ανάλογο για τις πλείστες φορές που στελέχη των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού δεν έκαναν τίποτα απολύτως για να υλοποιήσουν τις αποφάσεις του κλάδου; Όταν υπάρχουν ολόκληρες ενώσεις που λόγω συσχετισμού απλά παρακολουθούν την κυβερνητική πολιτική να εφαρμόζεται; Ποτέ! Μόνο τώρα που η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση είναι σε εξέλιξη το σκέφτηκαν! Και μήπως θα έπρεπε αντί από το να καταγγείλουν όσες ΕΛΜΕ τηρούν αγωνιστική στάση, να ετοιμάσουν και να προτείνουν κάποιο κείμενο για τις νέες απειλές Κατσαρού;

Και τι είναι αυτό που διατυπώνεται από την κυβερνητική πλειοψηφία στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αν όχι ότι όποιος δεν ακολουθήσει την πλειοψηφία για συμμετοχή στην αξιολόγηση με τα «ενιαία κείμενα» είναι παράνομος; Το ίδιο που έλεγε και συνεχίζει να λέει η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ για την Α/Α: «Είναι παράνομη άρα θα κάνετε αξιολόγηση». Αποτυπώνει αυτή η λογική τη δημοκρατική λειτουργία του συνδικάτου που με τόσο κόπο έχουμε κατακτήσει στο πέρασμα των δεκαετιών; Μήπως εμπνευσμένοι από όσα συμβαίνουν στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ θα απειλήσουν και τις ΕΛΜΕ με καταστατικές ποινές, και την ώρα που ο κλάδος θα πρέπει να δίνει ενωμένα τη μάχη θα τον οδηγήσουν σε εσωτερικές συγκρούσεις;

Τί είναι όμως αυτό που φοβάται η συγκεκριμένη συμμαχία; Μήπως φοβάται τη δυναμική που έχει δημιουργήσει το ρεύμα εκείνο των εκπαιδευτικών που δεν επιθυμούν ακολουθήσουν τη γραμμή υποταγής της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην ΟΛΜΕ; Μήπως φοβάται ότι το κύμα των ΕΛΜΕ που έχει κηρύξει Α/Α γίνει μεγαλύτερο, ιδιαίτερα τη στιγμή που αυτό συγκεντρώνει 41 ΕΛΜΕ;

Στο συγκεκριμένο σημείο να αναφέρουμε την ευθύνη που έχει η ΑΣΕ ΠΑΜΕ, που φυσικά δεν ψήφισε την συγκεκριμένη ανακοίνωση, αλλά με τη στάση της στη Γ.Σ. των προέδρων έδωσε το πάτημα στην συγκεκριμένη κυβερνητική συμμαχία να την εκδώσει. Γιατί αυτό δεν θα γινόταν, αν η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ δεν ταυτιζόταν με αυτή και δεν ψήφιζε μαζί τους τα «ενιαία κείμενα», αλλά προχωρούσε και τασσόταν με όλες τις ΕΛΜΕ που συγκρούονται με την εμβληματική επιλογή της κυβέρνησης για την εκπαίδευση.

  • Πιστεύουμε ότι ακόμη δεν είναι αργά. Καλούμε την ΑΣΕ-ΠΑΜΕ να αναθεωρήσει τη στάση της απέναντι στην αξιολόγηση των σχολείων και να συμβάλει ώστε να ενισχυθούν και να αυξηθούν τα πρωτοβάθμια σωματεία που έχουν κηρύξει Α/Α από την αξιολόγηση των σχολείων.
  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ που έχουν κηρύξει Α/Α να συνεχίσουν την οργάνωση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και να υλοποιήσουν τις αποφάσεις των Γ.Σ., να καλέσουν τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ που έχουν ανάλογη απόφαση σε συντονισμό και να καταδικάσουν την αντιδημοκρατική κι ωμή παρέμβαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

Ο αγώνας του παλαιστινιακού λαού

δεν μπαίνει σε ζυγαριά και σε ίσες αποστάσεις.

«Από την άλλη πλευρά, η αποτρόπαια πολύνεκρη επίθεση της Χαμάς με τις εν ψυχρώ εκτελέσεις ανυποψίαστων αμάχων Ισραηλινών και όλων των εγκληματικών πράξεων είναι απολύτως καταδικαστέα και αποκρουστική.»

Το δεύτερο απόσπασμα αφορά την ανακοίνωση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σχετικά με την κατάσταση στην Παλαιστίνη. Η ανακοίνωση κινείται ξεκάθαρα εκτός της απόφασης της Γ.Σ. των προέδρων να συνταχθεί από το ΔΣ ανακοίνωση που θα εξέφραζε την αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα του παλαιστινιακού λαού, χωρίς αστερίσκους και προϋποθέσεις, όπως για χρόνια ήταν και είναι η θέση της ΟΛΜΕ. Δεν εκφράζει με κανένα τρόπο τις τοποθετήσεις δεκάδων προέδρων στη Γ.Σ. στις 21/10/2013 που διατύπωσαν ξεκάθαρα την αλληλεγγύη των χιλιάδων εκπαιδευτικών στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού για ανεξάρτητο κράτος και την καταδίκη του καθεστώτος απαρτχάιντ του κράτους -δολοφόνου του Ισραήλ. Δεν αποτυπώνεται η συνείδηση και το αίσθημα της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που χρόνια τώρα με την οργάνωση πρωτοβουλιών αλληλεγγύης, όπως η πρωτοβουλία «Ένα σχολείο για τη Γάζα» ή άλλες πρωτοβουλίες, εκφράζει την αλληλεγγύη της στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού για γη και ελευθερία. Αντί γι’ αυτό, αποτυπώνεται με τη συγκεκριμένη διατύπωση όχι μόνο η λογική των ίσων αποστάσεων, αλλά και της καταδίκης του παλαιστινιακού αγώνα μέσα από την «καταδίκη της τρομοκρατίας από όπου κι αν προέρχεται», της ταύτισης του θύτη (του κράτους -δολοφόνου του Ισραήλ) με τα χιλιάδες θύματα (Παλαιστίνιους εδώ και 75 χρόνια). Με αυτόν τον τρόπο ΔΑΚΕ –ΠΕΚ –ΣΥΝΕΚ εντάσσουν την ΟΛΜΕ στο αφήγημα της κυβέρνησης, του κράτους του Ισραήλ, των ΗΠΑ, της Ε.Ε., των κυρίαρχων ΜΜΕ και του ΝΑΤΟ με το οποίο παρουσιάζεται το Ισραήλ ως αμυνόμενος και δικαιολογούνται οι βομβαρδισμοί στη ΓΑΖΑ και η δολοφονία χιλιάδων Παλαιστινίων.

Και αλήθεια, έχουμε δει ότι πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ έχει υιοθετήσει τη γραμμή στήριξης επί της ουσίας της ισραηλινής κατοχής και τήρησης αποστάσεων από τον παλαιστινιακό αγώνα. Μήπως έχει περάσει αυτή η γραμμή και στις ΣΥΝΕΚ;

  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις που να εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στον δίκαιο αγώνα του παλαιστινιακού λαού για ανεξαρτησία, αυτοδιάθεση και ανεξάρτητο κράτος στα πάτρια εδάφη τους. Να καταδικάσουν το κράτος -τρομοκράτη και δολοφόνο του Ισραήλ και τους ιμπεριαλιστές συμμάχους τους, καθώς και την εμπλοκή της ελληνικής κυβέρνησης στη στρατιωτική επιχείρηση του κράτους του Ισραήλ.
  • Καλούμε την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να ανασκευάσει και τις δυο ανακοινώσεις. Δεν εκφράζουν τη δημοκρατική ιστορία του κλάδου και δεν απηχούν την δημοκρατική λειτουργία των πρωτοβάθμιων σωματείων και τον τρόπο που αποφασίζουν. Δεν αναλογούν στο αίσθημα αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα στιγματίσουν και θα αμαυρώσουν την αγωνιστική συνδικαλιστική και πολιτική πορεία του κλάδου.

****************

Ο τρόμος και η αθλιότητα του Υπουργείου Παιδείας

Οι εκβιασμοί και η τρομοκρατία δε θα περάσουν!

Όλοι κι όλες στην Α/Α και τις στάσεις εργασίας ενάντια στην ατομική αξιολόγηση!

«Η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, …………..το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός.»

«… περίπτωση μη συμμόρφωσης στην παραπάνω υποχρέωση δύνανται να επιβάλλεται αναστολή ………. συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης του.»

«… για τα στελέχη εκπαίδευσης που αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής ή την παρακωλύουν με την εν γένει στάση τους, τότε το στέλεχος αντικαθίσταται και αποκλείεται από την διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα οκτώ (8) έτη.»

Δεν είναι αποσπάσματα από το «διάταγμα» του πρώην Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ Κόπτση το 2022 αλλά του «δημοκρατικού και διαλογικού» νέου Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ. Προφανώς η νέα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ κινείται στο πλαίσιο «διαλόγου, καλής θέλησης, πνεύματος συνεργασίας και συνεννόησης» που αποτελεί βασικό στοιχείο της πολιτικής της κυβέρνησης και του «ψηφιακού» υπουργού Πιερρακάκη. Φυσικά και αστειευόμαστε!

Από όλα τα παραπάνω –που δεν είναι καινούργια- δεν εφαρμόστηκε τίποτε αφού η συμμετοχή των συναδέλφων και συναδελφισσών στην Α/Α και τις κινητοποιήσεις αποτελεί αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα. Σε κανέναν εκπαιδευτικό δεν του στερήθηκε μισθός λόγω της συμμετοχής του στην Α/Α και τις στάσεις εργασίας, όπως και σε κανένα στέλεχος εκπαίδευσης δεν του στερήθηκε η δυνατότητα να ξαναγίνει.

Σαν να μη πέρασε μία μέρα το ΥΠΑΙΘΑ επανέρχεται με την ίδια συνταγή. Απειλές, εκφοβισμός, τρομοκράτηση, τιμωρίες και ποινές. Είναι τόσο σίγουροι και πιστεύουν ότι η αξιολογική διαδικασία προχωρεί που επιστρατεύουν για μια ακόμη φορά τον αυταρχισμό του πρώην Γ.Γ. και της Κεραμέως αποδεικνύοντας με τον πιο καθαρό τρόπο ότι κανένας «δημοκρατικός και διαλογικός» μανδύας δεν μπορεί να καλύψει την πραγματική πολιτική της κυβέρνησης για την εμβληματική επιλογή της για την αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Τι είναι αυτό που φοβούνται και απειλούν;

Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση είναι μάχη ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας και τον κανιβαλισμό στις ανθρώπινες σχέσεις. Είναι μάχη ενάντια στην τυποποίηση της εκπαιδευτικής πράξης, τη διάλυση του δημοκρατικού κλίματος, την υποδούλωση των δημιουργικών δυνάμεων στα ερωτηματολόγια, τους δείκτες και τα ποσοστά. Την ίδια μάχη δίνουμε και πάλι, σε πείσμα της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, των θεσμών, των αγορών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των γραφειοκρατών που εξουσιάζουν τη ζωή μας.

Επιχείρησαν την προηγούμενη χρονιά να ξεκινήσουν την αξιολογική διαδικασία των εκπαιδευτικών αρχίζοντας με τους νεοδιόριστους του 2020 θέτοντας τους σε ένα καθεστώς ομηρίας και απειλών νομίζοντας ότι θα κάμψουν τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των σωματείων.

Αν και συνάδελφοι μας νεοδιόριστοι βρίσκονται για 4η χρονιά χωρίς να μονιμοποιηθούν -κάτι που είναι παράνομο και από τη νομοθεσία –κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζουν να απειλούν καθώς πιστεύουν ότι μπορούν με αυτόν τον τρόπο να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για την ατομική αξιολόγηση.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την προηγούμενη χρονιά έσπασε τα μούτρα του σε αυτό το μέτωπο. Παρόλες τις απειλές και την τρομοκράτηση τα σωματεία με τις αποφάσεις τους για Α/Α, οι συντονισμένες αγωνιστικές κινήσεις των επιτροπών αγώνα κάθε σωματείου, το μπλοκάρισμα των αξιολογητών στα σχολεία, όχι μόνο κατάφεραν να σταματήσουν την αξιολογική διαδικασία αλλά έδειξαν ότι μόνο η αποφασιστική, ακλόνητη πεποίθηση και συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Α/Α και τις στάσεις εργασίας μπορεί να δώσει τη μάχη ώστε να μην περάσει η κανιβαλική αξιολογική διαδικασία.

Η δική μας απάντηση

Στο ίδιο μοτίβο καλούνται τα σωματεία να κινηθούν στο επόμενο διάστημα ακολουθώντας τα συγκεκριμένα βήματα:

  1. Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.
  2. Ενημερώνουμε το σωματείο σε κάθε περίπτωση που υπάρχει προσπάθεια αξιολογητή για επικοινωνία με συνάδελφο.
  3. Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα, καθώς είναι κομμάτι της διαδικασίας αξιολόγησης. Ούτε αναρτούμε στην ίδια πλατφόρμα έκθεση αυτοαξιολόγησης. Η απεργία –αποχή μας καλύπτει και από τις δυο αυτές ενέργειες.
  4. Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης.
  5. Στα ζευγάρια αξιολογητή – αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε «συνάντηση προσυνεννόησης» με e-mail ή τηλεφωνικά. Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.
  6. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία-αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις τοπικές ΕΛΜΕ. Συμμετέχουμε στη στάση εργασίας με παράσταση έξω από το σχολείο που θα επιχειρηθεί να γίνει αξιολόγηση και δεν επιτρέπουμε στον αξιολογητή να περάσει την πόρτα της αίθουσας και να προχωρήσει την αξιολόγηση.

Ούτε βήμα πίσω!

Κατάργηση του νόμου 4823/21 για την αξιολόγηση

Μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων

εδώ και τώρα

χωρίς καμία αξιολογική διαδικασία!

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το