Στο έδαφος της εντεινόμενης ενεργειακής φτώχειας που αποτελεί κόλαφο για τα πλατιά λαϊκά στρώματα (είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με στοιχεία της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ τα αιτήματα διακανονισμού για τους υπέρογκους λογαριασμούς ξεπερνούν τις 100000, ενώ οι αντίστοιχες εντολές διακοπής ρεύματος των ευαγών παρόχων υπολογίζονται σε πάνω από 1000 ημερησίως), η κυβέρνηση της Δεξιάς προχώρησε στην κατάθεση και ψήφιση του περιβόητου «εμβληματικού» νέου κλιματικού νόμου.
Εκφράζοντας τα συμφέροντα των γιγαντιαίων «πράσινων» ενεργειακών μονοπωλίων της Εσπερίας αλλά και των ντόπιων υπεργολάβων σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ, ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Σκρέκας κομπορρημονεί πως «δημιουργούμε σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, αλλά και ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ελληνική οικονομία».
Στο όνομα της «κοινωνικά δίκαιης μετάβασης σε καθεστώς κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050», σκαρώθηκε η νέα «Μεγάλη Ιδέα» της «Εθνικής Στρατηγικής Για Την Κλιματική Αλλαγή», δεκαετούς πνοής με διακηρυγμένο στόχο την αφειδώλευτη παντοειδή προικοδότηση του αδηφάγου «πράσινου κεφαλαίου» για την απρόσκοπτη διείσδυσή του στους νευραλγικούς τομείς της ενέργειας, των μεταφορών, των κατασκευών, της υγείας, της δασοπονίας, του πρωτογενούς τομέα (γεωργία-κτηνοτροφία).
Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί ασφαλώς η πρόβλεψη για κατάργηση των λιγνιτικών μονάδων μέχρι τις 31/12/2028 με τον αστερίσκο ότι η απαγόρευση χρήσης ορυκτών μπορεί να έρθει και νωρίτερα, όπως έχει σε ανύποπτο χρόνο τονίσει και ο πρόθυμος Κ. Μητσοτάκης. Ο νέος νόμος λαιμητόμος για τα λαϊκά συμφέροντα θεσπίζει επίσης την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης των σπιτιών από το 2025 με πρόσχημα την προστασία από τις φυσικές καταστροφές (πυρκαγιές, πλημμύρες κτλ), αποθεώνοντας την ακραία νεοφιλελεύθερη κυβερνητική λογική της ατομικής ευθύνης.
Παράλληλα, η κατάργηση των καυστήρων πετρελαίου και η αντικατάστασή τους από πανάκριβα συστήματα ηλιακής θέρμανσης (επί ποινή προστίμου με ύψος τριπλάσιο της τιμής πώλησης του καυστήρα),όπως και η σχετική αναφορά για φωτοβολταϊκά σε ποσοστό 30% της συνολικής παραγωγής ενέργειας για τα νέα κτίρια με κάλυψη πάνω από 500τμ «αυξάνει κατά πολύ το κόστος κατασκευής νέων σπιτιών, ενώ το 70% των ιδιοκτητών παλιών κατοικιών δε θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις» σύμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ.
Εξάλλου, με ανομολόγητο στόχο το αυγάτεμα των κερδών των περίφημων αυτοκινητοβιομηχανιών, προβλέπεται από την 1/1/2026 ότι τα ταξί σε Αττική και περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης θα είναι ηλεκτρικά, όπως και το 1/4 τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης από τις αρχές του 2024, με αποτέλεσμα το ξεκλήρισμα των μικροϊδιοκτητών και την περαιτέρω εκτίναξη της ανεργίας.
«Εμβληματική» στην κατεύθυνση μεγαλύτερης εξασθένισης του ήδη εξανεμισμένου λαϊκού εισοδήματος είναι και η πρόνοια γα παντοειδή χαράτσια και πρόστιμα στους πολίτες και τους δήμους που δε «συμμορφώνονται με τον νέο εθνικό στόχο» της μείωσης εκπομπών ρύπων. Τα κόμματα της ψευτοαντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ, ΜεΡΑ25) καταψήφισαν για επικοινωνιακούς λόγους το νομοσχέδιο, πλειοδοτώντας ωστόσο σε εποικοδομητικές βελτιωτικές προτάσεις προεξάρχοντος του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος χαρακτήρισε δια στόματος Τσακαλώτου το εν λόγω τερατούργημα ως «μη τολμηρό».
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr