Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9/11 η πρώτη προβολή ταινίας με τίτλο ¨Επίσημη Ιστορία¨ από την πολιτιστική πρωτοβουλία ¨Κινηματογραφική Ομάδα του Εκπαιδευτικού Ομίλου – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης Ηρακλείου¨ στην αίθουσα «Ανδρόγεω» του Δήμου Ηρακλείου.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα μικρό χαιρετισμό από μέλος της ομάδας που εστίασε στα πολιτιστικά χαρακτηριστικά αυτής της πρωτοβουλίας, χαρακτηριστικά που είναι άρρηκτα δεμένα με την αγωνιστική δράση των εκπαιδευτικών που συσπειρώνονται στο χώρο του Εκπαιδευτικού Ομίλου και έχουν ως σταθερό σύμβολο αναφοράς τους το περιοδικό «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» από το 1988 που πρωτοεκδόθηκε, μέσα στο μεγάλο απεργιακό αγώνα, μέχρι σήμερα. Η ολιγόλεπτη τοποθέτηση συμπληρώθηκε με μια σύντομη αναφορά στη δικτατορία του Βιντέλα στην Αργεντινή και στην αιματηρή αντίσταση του λαού.

Η υπόθεση της ταινίας:

«Η Αλίσθα Ιμπάνες, μια αργεντινή καθηγήτρια της ιστορίας στο Λύκειο, διεκδικεί τον τίτλο του ..φρουρού της συλλογικής μνήμης και διδάσκει με ζέση και αυστηρότητα τα σχολικά εγχειρίδια, ενώ την ίδια στιγμή αδυνατεί να κατανοήσει τις κοινωνικές συνθήκες του «βρώμικου πολέμου» και της επτάχρονης δικτατορίας που ματώνει το λαό και ρημάζει τη χώρα της, με την ευθύνη και τη συμμετοχή του μεγαλοεπιχειρηματία συζύγου της που είναι παράγοντας του φασιστικού καθεστώτος, πιστός φίλος και συνεργάτης των Αμερικάνων που επέβαλαν και στήριξαν τη δικτατορία του Βιντέλα.

Κλεισμένη στο…οικογενειακό φρούριο της χλιδής και της κοσμιότητας η Αλίσθα Ιμπάνες επαναπαύεται στη…βολική άγνοια, περιφρουρώντας , όπως η ίδια ομολογεί, το «συμφέρον» της, ενώ αρνείται να διαταράξει την ηρεμία του οικογενειακού βίου της, ακόμη κι όταν η εξαφανισμένη και βασανισμένη από το φασιστικό καθεστώς παιδική φίλη της επανακάμπτει και ανοίγει την ψυχή της, ομολογώντας για πρώτη φορά τη σύλληψη και την κακοποίησή της από τους βασανιστές του απάνθρωπου καθεστώτος.

Η καθ’ όλα ευπρεπής καθηγήτρια της ιστορίας και μητέρα υιοθετημένου παιδιού, ενεργοποιείται μόνο όταν πληροφορείται από τη φίλη της ότι ένα κύκλωμα του φασιστικού καθεστώτος δίδει τα παιδιά των βασανισμένων γυναικών για υιοθεσία. Η πληροφορία αυτή γίνεται η αφετηρία για την αφύπνιση της. Τώρα αρχίζει να παρατηρεί τις πικετοφορίες των γιαγιάδων στους δρόμους που ψάχνουν για τα ..εξαφανισμένα εγγόνια τους, ακούει τη φωνή και τα λόγια τους, αρχίζει να παρατηρεί και να αντιλαμβάνεται τα μηνύματα από τη γύρω πραγματικότητα..

Ο δρόμος της αφύπνισης είναι οδυνηρός, αλλά ταυτόχρονα και αρκετά φωτεινός. Γι’ αυτό η Αλίσθα Ιμπάνες αποφασίζει να τον διαβεί ως το τέλος, έστω κι αν το τίμημά της ως μητέρας, συζύγου και δασκάλας είναι βαρύ.»

Με το τέλος της προβολής της ταινίας, η συναισθηματική φόρτιση ήταν έκδηλη στους συμμετέχοντες, οι οποίοι σχημάτισαν αμέσως «πηγαδάκια» στο φουαγιέ, αναζητώντας απαντήσεις στα πολλά ερωτηματικά και τις απορίες που προξένησαν ιδιαίτερα κάποιες δυνατές σκηνές και ορισμένοι πολύ αποκαλυπτικοί διάλογοι…

Το έκδηλο ενδιαφέρον επεσήμανε η εκπρόσωπος της ομάδας που ευχαρίστησε τους φίλους, συναδέλφους και συναγωνιστές για τη συμμετοχή και τη στήριξή τους, καλώντας τους και από αυτό το πολιτιστικό μονοπάτι στο συλλογικό αγώνα ενάντια στο φασισμό που αναβιώνει επικίνδυνα στις μέρες μας και ανανεώνοντας το ¨κινηματογραφικό¨ ραντεβού για την Πέμπτη 13/12 με την ταινία ¨The Act of Killing

Προβολές Ταινιών

Νοέμβρη – Δεκέμβρη:

ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ

Παρασκευή 9/11: «Επίσημη Ιστορία» (Λουίς Πουέντζο, 1985)

Πέμπτη 13/12 «The Act of Killing» (Τζόσουα Οπενχάιμερ, Κρίστιν Σιν, 2012)

~~~~~~~~

Ο Εκπαιδευτικός Όμιλος-Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης είναι μια συλλογικότητα που δραστηριοποιείται και αγωνίζεται στο χώρο της δημόσιας
εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων εδώ και 30 χρόνια. Η πρωτοβουλία των κινηματογραφικών προβολών από φίλους και μέλη του εκπαιδευτικού ομίλου εκφράζει τη βούλησή μας να συμμετέχουμε ενεργά στο δημόσιο διάλογο και να ευαισθητοποιούμε σταθερά την κοινή γνώμη της πόλης μας για τα διάφορα ζητήματα των ημερών μας.
Η πρώτη θεματική με την οποία συστηνόμαστε στους συμπολίτες μας είναι οι Δικτατορίες, με σκοπό να ανιχνεύσουμε τα όρια των σύγχρονων δημοκρατιών.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το