Η Ιταλία ανοίγει τα σχολεία έχοντας λάβει σοβαρά προληπτικά μέτρα. Αντικαθιστά τα θρανία 2 θέσεων με μονοθέσια θρανία (2.5 εκατομμύρια καινούργια θρανία), μειώνει δραστικά τον αριθμό των μαθητών στην τάξη (στο μισό), προσλαμβάνει άλλο τόσο διδακτικό προσωπικό και αναζητά υφιστάμενα κτίρια για να χρησιμοποιηθούν ως σχολεία.
Στη χώρα μας;
Είναι γνωστό σε όλους ότι ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί το μαζικότερο τόπο συνάθροισης σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα πάνω από 1,3 εκατομμύρια μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό, συγκεντρώνονται στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευησς. Είναι, επομένως, αναγκαίο να εκδοθεί ένα απολύτως σαφές και λεπτομερές εκπαιδευτικό πρωτόκολλο που θα καλύπτει όλες τις πτυχές τις εκπαιδευτικής διαδικασίας, από τα μέτρα ασφάλειας μέσα στις τάξεις μέχρι τους τρόπους προφύλαξης προκειμένου να μη διασπαρεί ο ιός στην ευρύτερη κοινότητα.
Την οριστικοποίηση των λεπτομερειών της διαδικασίας λειτουργίας όλων των δομών της εκπαίδευσης (σχολείων, Πανεπιστημίων, Κολλεγίων, Φροντιστηρίων, ΚΞΓ, ΙΕΚ, ΣΔΕ), θα αποτυπωθούν σε Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας μετά από την διαδικτυακή συνεδρίαση που έκανε την Πέμπτη το μεσημέρι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με την Εθνική Επιτροπή Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID19.
Ήδη στην προχθεσινή συνεδρίαση αποφασίστηκε, ομόφωνα, η επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων σε πλήρη σύνθεση (δηλαδή με όλους τους μαθητές), στις 7 Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για μια κυνική επιλογή: κι όποιον πάρει ο χάρος! Τα σχολεία επαναλειτούργησαν το Μάιο (Γυμνάσια – Λύκεια) και τον Ιούνιο (Δημοτικά) με 10 – 20 κρούσματα με λειτουργία εκ περιτροπής, με λιγότερους από 15 μαθητές στο τμήμα, αποστάσεις των θρανίων κλπ. Τώρα με 200-250 κρούσματα και με αυξητική τάση καλούνται να λειτουργήσουν με 25ρια τμήματα!
Παράλληλα η ανακοίνωση από την Κυβέρνηση για το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτέμβρη συνοδεύτηκε από τις δηλώσεις της Υπουργού κας Κεραμέως και της ΓΓ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κας Γκίκα, ότι η υποχρεωτική χρήση μάσκας και η προμήθεια της είναι αποκλειστική ευθύνη του κάθε μαθητή και της οικογένειας του.
Για άλλη μια φορά η Κυβέρνηση προσπαθεί με όχημα την ατομική ευθύνη να κρύψει τις τεράστιες κρατικές ευθύνες και παλινωδίες στην προστασία των μαθητών – εκπαιδευτικών και γονιών από την πανδημία του covid 19.
Η Κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες γιατί χάθηκε πολύτιμος χρόνος ώστε να σχεδιαστεί το άνοιγμα των σχολείων με όρους που θα εξασφαλίζουν την ουσιαστική δημόσια-δωρεάν ενιαία και ασφαλή εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές.
Ενόψει της επαναλειτουργίας των σχολείων για το σχολικό έτος 2020 – 2021 από τις 7 Σεπτεμβρίου 2020 στη βάση των επιδημιολογικών δεδομένων της πανδημίας του covid 19, με στόχο την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών οι εκπαιδευτικοί Χρήστος Κάτσικας και Μάκης Μαυρέλης, αιρετοί του ΠΥΣΔΕ Δ΄ ΔΔΕ Αθήνας απευθύνουν προς το Υπουργείο Παιδείας τις παρακάτω προτάσεις αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων για το σχολικό έτος 2020 – 2021:
Αμεσα να εξασφαλίσετε και να υποβάλλετε δωρεάν σε προληπτικά τεστ ανίχνευσης του covid 19 τους εκπαιδευτικούς και μαθητές των σχολείων της χώρας πριν ανοίξουν τα σχολεία – Δια ζώσης διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο με εκπαιδευτικούς και μαθητές παρόντες.
Να εξασφαλίσετε την καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα (12 έως 15 μαθητών) με αύξηση των προσλήψεων εκπαιδευτικών.
Να εξασφαλίσετε το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας για τα σχολεία καθώς και να προμηθεύσετε για όλους (μαθητές, εκπ/κούς, βοηθητικό προσωπικό) τα αναγκαία μέσα (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ.λπ.) σε καθημερινή βάση και απόλυτα δωρεάν,
Να εξασφαλίσετε άδειες ειδικού σκοπού για τους εκπαιδευτικούς με προβλήματα υγείας και κατ’ οίκον διδασκαλία για όλους τους μαθητές που για λόγους υγείας δε θα μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο.
Οποιαδήποτε διαφορετική επιλογή από αυτήν που περιγράφουμε και προτείνουμε σε ό, τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων θα είναι καταστροφική και επικίνδυνη για μαθητές, εκπαιδευτικούς και την κοινωνία.
e-prologos.gr