«Μέσα στον Ιούνιο  θα πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικές, με μειωμένη την εξεταστέα ύλη κατά 30%». Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Παιδείας αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Ζέττα Μακρή κάθε λίγο και λιγάκι «βγαίνοντας» στα ΜΜΕ και ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο για περαιτέρω μείωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ τονίζει ότι οι αποφάδεις για τις προαγωγικές εξετάσεις και άλλα σοββαρά θέματα θα ληφούν «με ευελιξία, προσαρμοστικότητα και πάντοτε προς το συμφέρον των μαθητών». Υπενθύμισε, πάντως, ότι πέρυσι  η απόφαση για μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων ανακοινώθηκε τον Μάιο.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση μπορεί να δήλωναν ότι στους πέντε μήνες “τηλεκπαίδευσης” όλα λειτούργησαν “άψογα”, αλλά γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες εκτοξεύθηκαν, η ύλη δεν καλύφθηκε ουσιαστικά, τα παιδιά βρίσκονται σε πρωτοφανή συναισθηματική και ψυχολογική πίεση. Για αυτό το μορφωτικό, κοινωνικό έγκλημα εις βάρος των μαθητών μας αποκλειστική ευθύνη έχει η ίδια με την άρνησή της να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου (τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας, με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού -σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης, κλπ-).

Όσον αφορά τη μείωση της ύλης για τις πανελλαδικές εξετάσεις να υπενθυμίσουμε ότι η σχετική απόφαση ελήφθη πριν από τρεις και πλέον μήνες. Άρα εμμένει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ παρά τα όσα αναφέρει για «ευελιξία, προσαρμοστικότητα και πάντοτε προς το συμφέρον των μαθητών» είναι τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα και δεν έχει λάβει υπόψη της όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες και κυρίως τη διακοπή για τόσο μεγάλο διάστημα της δια ζώσης διδασκαλίας με αμέτρητες παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και ψυχολογικές συνέπειες για τους μαθητές.

Η περικοπή της ύλης προσεγγίζει περίπου το 30% , όσο δηλαδή και πέρυσι που οι μαθητές διέκοψαν τη δια ζώσης διδασκαλία για δυο περίπου μήνες και όχι για πεντέμισι περίπου, όπως οι φετινοί. Να σημειωθεί, επίσης και αυτό είναι πολύ σημαντικό ότι πέρυσι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα διδάσκονταν επτά ώρες την εβδομάδα και όχι έξι, όπως φέτος. Τη φετινή χρονιά πάνω από το 60% των προβλεπόμενων μαθημάτων έχουν χαθεί κατ’ ελάχιστον και μέσα σε έναν χρόνο πανδημίας έχει χαθεί τουλάχιστον το 60% των κανονικών εβδομάδων διδασκαλίας και σε αρκετές περιοχές της χώρας όπως η Αττική αγγίζουν (κι ενίοτε ξεπερνάνε) το 70%των προβλεπόμενων εβδομάδων διά ζώσης διδασκαλίας!

Η ύλη “προχωράει”, αλλά  δεν αφομοιώνεται!

 Μόλις σήμερα δημοσιεύτηκαν στοιχέια της έρυνας του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ για τις παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και μορφωτικές επιπτώσειςτης τηλεκπαίδευσης από την οποία προκύπτει ότι σχεδόν 9 στους δέκα εκπαιδευτικούς συμφωνούν ότι η διδαχθείσα ύλη αφομοιώνεται λιγότερο από τους/τις μαθητές/τριες,

Σε έρευνα του Α.Π.Θ. που παρουσίασε η “Καθημερινή” πριν από λίγες εβδομάδες τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση, κάτι που παραδέχεται και το ίδιο το υπουργείο παρά τις διαβεβαιώσεις του ότι “η ύλη προχωράει κανονικά”

Κατά γενική ομολογία – εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών- η τηλεκπαίδευση έχει ταλαιπωρήσει τους εκπαιδευτικούς και όσα παιδιά είχαν δυνατότητα παρακολούθησης, έχουν πλέον κουραστεί και δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση με τη διάσπαση προσοχής των μαθητών να αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό (86,8%).

Φυσικά ύστερα από όλα αυτά δεν περιμέναμε από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ευαισθησία για τις ιδιαίτερα επιβαρυμένες συνθήκες στις οποίες διεξάγονται οι φετινές πανελλαδικές και την εύθραυστη ψυχολογική κατάσταση των υποψηφίων. Να τονίσουμε ότι η ίδια η τηλεκπαίδευση έχει μετατραπεί σε μέσο ψυχολογικής κακοποίησης.  Και αυτό γιατί έρευνες δείχνουν ότι 9 στους 10 εφήβους έχουν βιώσει αρνητικά συναισθήματα αυτό το διάστημα. Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%). Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%) (Έρευνα του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ).

«Για το συμφέρον των μαθητών» – Κινδυνεύουν α «κοπούν» περίπου 20.000 υποψήφιοι!

Σε αυτές τις πολύ δύσκολες συνθήκες κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ξεπερνούν κάθε όριο ταξικής αναλγησίας και δείχνουν το αποκρουστικό πρόσωπο της εκπαιδευτικής τους πολιτικής όχι μόνο γιατί ψήφισαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλάζοντας τους τους όρους διεξαγωγής των πανελλαδικών, αλλά γιατί επιμένουν στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που θα παίξει τον ρόλο του τροχονόμου της εισόδου στα πανεπιστήμια, εξοστρακίζοντας, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, χιλιάδες υποψήφιους. Πάνω από 20.000 υποψήφιοι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός και περίπου 150 ή ποσοστό 30% από το σύνολο των 459 κινδυνεύουν να μείνουν με ελάχιστους πρωτοετείς και σταδιακά να βάλουν λουκέτο λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Eίναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ γεμίζει τις δεξαμενές της ιδιωτικής εκπαίδευσης με χιλιάδες «αποτυχημένους» υποψηφίους έχοντας φροντίσει και για την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων και των πουλυτεχνείων με κάθε είδους κολλέγια.

Τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας

Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες της τηλεκπαίδευσης. Δραστική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για τον περιορισμό των μορφωτικών ελλειμμάτων που έχουν συσσωρευθεί. Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Καμιά εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Να μην ισχύσει η ΕΒΕ και η μείωση των εισακτέων. Αύξηση των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Γιώργος Κ. Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το