Γράφει ο Δραπανι-φόρος

Δεν έχουμε αυταπάτες για τον ρόλο του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης που στελεχώνεται με τους κομματικά και ιδεολογικά αρεστούς προκειμένου να υλοποιεί την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και μόνο γέλια προκαλούν όσα κατά καιρούς αναφέρονται περί «αρίστων» και «αξιοκρατίας». Άλλωστε οι “άχρηστοι” για την προηγούμενη κυβέρνηση γίνονται “άριστοι”, όταν αυτή αλλάζει.

Αλλά ξεπερνά κάθε όριο όταν ο διοικητικός μηχανισμός της εκπαίδευσης μετατρέπεται σε εκλογικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος και τα στελέχη του σε θλιβερούς κομματικούς παράγοντες.

Να θυμηθούμε ότι πριν από της εκλογές της 21ης Μάη η ΕΛΜΕ Πειραιά είχε καταγγείλει τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι κάλεσε βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος να μιλήσει στο Γυμνάσιο του Πόρου θέτοντας εκτός των άλλων και ορισμένα ερωτήματα, όπως:

  Από πού και ως πού ο ΔΙΔΕ Πειραιά οργανώνει, παραμονές εκλογών, επισκέψεις βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος σε σχολεία;

 Με ποια ιδιότητα ήταν στο σχολείο ο ΔΙΔΕ; ΜΕ την υπηρεσιακή του, όπως είχε πει ή με αυτή του κομματάρχη του κυρίου Βουλευτή και εκ νέου υποψήφιου;

 Από πού και ως πού μπορεί ένας υπηρεσιακός Προϊστάμενος να αξιοποιεί την υπηρεσιακή του ιδιότητα για να συγκεντρώνει τους εκπαιδευτικούς και στην συνέχεια να φωνάζει απροειδοποίητα βουλευτή να τούς μιλήσει ενόψει εκλογών;

Αυτό το επεισόδιο ήταν …χαμηλής έντασης σε σχέση με αυτό που ακολούθησε

Πέντε μέρες πριν από τις εκλογές και συγκεκριμένα την Τρίτη 16 Μάη με τη φαρσοκωμωδία που παίχτηκε σε Γυμνάσιο του Πειραιά με τον Κ. Μητσοτάκη σε ρόλο Επιθεωρητή να «επιθεωρεί» μάθημα σε σχολική αίθουσα και όλο τον θίασο του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης σε ρόλο κομπάρσου και χειροκροτητή.

dntis-prothypourgos-img3.jpg

Εντάξει το μήνυμα οι εκπαιδευτικοί το έχουν λάβει: Η εκπαίδευση φέουδο του κομματικού μηχανισμού του κυβερνώντος κόμματος. Η «αξιολόγηση» μηχανισμός επιβράβευσης των ημετέτρων και τιμωρίας των «αντιπάλων». Άλλωστε ο ΔΙΔΕ Πειραιά στη σύντομη θητεία του έχει αναλάβει τον ρόλο του διώκτη των εκπαιδευτικών

Εντάξει δεν περιμέναμε από αυτούς που στελεχώνουν τον σάπιο και κομματικά ναρκοθετημένο μηχανισμό της εκπαίδευσης να ντρέπoνται για αυτά τα κατορθώματά τους, αλλά να φτάνουν στο σημείο να επαίρονται πάει πολύ.

Ιδού το σχετικό δελτίο τύπου και οι σχετικές φωτογραφίες του ΔΙΔΕ Πειραιά με ημερομηνία 1 – 6 – 2023:

dntis-prothypourgos-img4.jpg

“Την Τρίτη 16 Μαΐου 2023 ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε το 1ο Γυμνάσιο Πειραιά και το 1ο Γενικό Λύκειο Πειραιά. Ξεναγήθηκε στις αίθουσες διδασκαλίας και στους υπόλοιπους χώρους των δύο σχολείων, προκειμένου να ενημερωθεί και να συζητήσει με τους Συλλόγους Διδασκόντων για τα ζητήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση σήμερα. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησε σε σχολική αίθουσα του 1ου Γυμνασίου Πειραιά την παράδοση των μαθημάτων της Ιστορίας, της Βιολογίας και της Γεωγραφίας με τη χρήση διαδραστικού πίνακα και συνομίλησε με μαθητές επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή του ότι μέσα σε ένα χρόνο όλες οι τάξεις των σχολείων, από την Ε’ Δημοτικού και μετά, θα έχουν διαδραστικούς πίνακες μέσω της αξιοποίησης πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Η έμφαση στην εκπαίδευση είναι αδιαπραγμάτευτη και έχει να κάνει με τα κτήρια, το ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνολογία.

Τον Πρωθυπουργό υποδέχθηκαν ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά κ. Διονύσιος Αναστασόπουλος, η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Παιδείας και δια Βίου Μάθησης κ. Ασπασία Αλιγιζάκη, η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πειραιά κ. Δέσποινα Αρβανίτου, η Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Πειραιά κ. Λουκία Τσοφοπούλου, η Διευθύντρια του 1ου Γενικού Λυκείου Πειραιά κ. Αγγελική Παπαλεκάκου, οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι μαθήτριες και οι μαθητές και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι των δύο σχολείων.

Ο Διευθυντής Δ.Ε. Πειραιά
Διονύσιος Αναστασόπουλος Δρ.
Φιλόλογος”

Επιγραμματικά το έργο της κυβέρνησης στην εκπαίδευση:

– Θέσπισε  ένα θεσμικό για ένα Λύκειο – εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θυμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – PISA ώστε να εξοβελιστεί ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις φτωχότερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Διαμορφώνει το σχολείο των δεξιοτήτων εξοβελίζοντας μαθήματα και συρρικνώνοντας τη γενική παιδεία.

– Εξίσωσε  τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των κολεγίων με εκείνα των πτυχιούχων των πανεπιστημιακών σχολών. Περίπου 40.000 υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων «κόβονται» για να γεμίσουν τις δεξαμενές των πελατών της ιδιωτικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

–  Διαμορφώνει ένα ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολείων. Διαμορφώνει ένα πανοπτικό σύστημα με αυστηρή ιεραρχία (Μέντορες – Συντονιστές) ελέγχου των εκπαιδευτικών.

– Συνεχίζει την πολιτική υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης να ανοίξει την πόρτα των σχολείων στους χορηγούς στο όνομα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας.

-Κατάργησε το άσυλο, κατάκτηση και δικαίωμα δεκαετιών με αγώνες και αίμα!

– Εξέδωσε  την κατάπτυστη Υ.Α. υπ’ Αριθμ. 131451/ΓΔ4 του Υπουργείου Παιδείας για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την καταστολή των μαθητικών καταλήψεων.

– Αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά αίθουσα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και μάλιστα εν μέσω πανδημίας με βάση το προσωπικό της δόγμα τι 5 τι 25 μαθητές στην τάξη το ίδιο είναι!

– Με τις νομοθετικές της παρεμβάσεις έχει επιφέρει την απορρύθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.

– Επιχειρεί να βάλει οριστική ταφόπλακα στα συνδικαλιστικά, αλλά και τα ευρύτερα δημοκρατικά δικαιώματα εφαρμόζοντας τον νόμο Χατζηδάκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια…

πηγή: drepani.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το