Χρήστος Κάτσικας

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες οι Υπηρεσίες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταχώρισαν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν στο Μητρώο Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΜΑΔ) και έχουν αποστείλει τον αριθμό βεβαίωσης εγγραφής στο ΜΑΔ, καθώς και τον αριθμό βεβαίωσης ΔΙΠΑΑΔ στη Διεύθυνση Διορισμών και Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Μέχρι την Τρίτη 10 Αυγούστου οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναμένεται να έχουν καταχωρίσει τα λειτουργικά τους κενά στην εφαρμογή του ΟΠΣΥΔ προκειμένου να προχωρήσουν οι ενέργειες για την πρόσληψη των αναπληρωτών για την νέα σχολική χρονιά.

Ήδη οι υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ προχωρούν στην προετοιμασία της Εγκυκλίου για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών η οποία φέτος, σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει κάποιες αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο σχεδιασμός είναι :

  1. Εάν έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των κενών να δημοσιευθεί η Εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, πριν από το 15Αύγουστο, και να δοθεί διορία για αιτήσεις – δηλώσεις μέχρι την Τετάρτη 18 Αυγούστου.
  2. Το δεύτερο σενάριο είναι να  δημοσιευθεί η Εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών αμέσως μετά τον 15Αύγουστο και να δοθεί διορία για αιτήσεις – δηλώσεις μέχρι την Παρασκευή 20 Αυγούστου.

Την τελευταία εβδομάδα του ίδιου μήνα αναμένεται η ανακοίνωση της α΄ φάσης προσλήψεων. Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ σύμφωνα με πληροφορίες ενώ υπάρχει και σχέδιο β΄ λόγω του φετινού μόνιμου διορισμού 11.700 μονίμων εκπαιδευτικών.

ΑΛΛΑΓΕΣ

Όσον αφορά στις αλλαγές στην Εγκύκλιο για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρχει φέτος ξεχωριστό πεδίο για τρίμηνη σύμβαση (προκειμένου να καλυφθεί εκπαιδευτικός που βγήκε σε άδεια λόγω covid) το οποίο θα το επιλέγει ή όχι, ο αναπληρωτής κατά την υποβολή της δήλωσής του.

Παράλληλα δεν θα απαιτείται η εκ νέου προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών εγγράφων για το χρόνο υπηρεσίας των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) που καταχωρίζονται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το παραπάνω, περιέχεται στη διάταξη του άρθρου 180 του νόμου 4823/2021 – ΦΕΚ A 136 – 03.08.2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». 

Επιπροσθέτως, ο χρόνος υπηρεσίας που καταχωρίζεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων λαμβάνεται υπόψη στη μισθολογική εξέλιξη των προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), χωρίς να απαιτείται η εκ νέου προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών εγγράφων. 

Η Α΄ ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

Πέρυσι είχαμε την α΄ φάση αναπληρωτών στις 26 Αυγούστου όπου προσλήφθηκαν: 15.422 στην Πρωτοβάθμια και 5.653 στη Δευτεροβάθμια.

Συνολικά, δηλαδή, στην Α΄ φάση είχαμε 21.075 προσλήψεις αναπληρωτών.

Φέτος έχουμε 11.700 προσλήψεις μόνιμων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τον Λάμπρο Σιδερά, αν ακολουθηθεί η «γραμμή» και οι αναλογίες του 2020 τότε η α φάση αναπληρωτών για φέτος θα έχει το υπόλοιπο 9.375 + φετινές συνταξιοδοτήσεις δευτεροβάθμιας (περίπου 3.500) +συνταξιοδοτήσεις πρωτοβάθμιας (περίπου 3.700) .

Με βάση αυτά υπολογίζουμε για α φάση αναπληρωτών συνολικά πρωτοβάθμια +δευτεροβάθμια κοντά στον αριθμό 16.500 αναπληρωτών. Οι τελευταίες πληροφορίες ωστόσο κάνουν λόγο για περίπου 20.000 προσλήψεις στην ά φάση.

Όσον αφορά τα κενά:

Πάνω από 40.000 θα είναι τα κενά που θα προκύψουν για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και μετά το μόνιμο διορισμό των 11.700 εκπαιδευτικών.

Και αυτό γιατί την σχολική χρονιά που πέρασε το ΥΠΑΙΘ έκανε περίπου 45.000 προσλήψεις αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ ήδη παραιτήθηκαν (αίτηση συνταξιοδότησης) περίπου 7.000 εκπαιδευτικοί.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Η πολιτική της αδιοριστίας δημιούργησε μαύρη τρύπα δεκάδων χιλιάδων κενών εκπαιδευτικών. Από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ξεπερνούν κατά πολύ τις 46.000 και αυτό είναι φανερό καθώς, παρόλο που εφαρμόστηκαν διάφοροι κόφτες για τον περιορισμό προσωπικού (συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, κατάργηση υπευθύνων βιβλιοθηκών, κατάργηση μείωσης ωραρίου υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, αύξηση μαθητών ανά τμήμα κλπ), οι ενεργοί αναπληρωτές της τρέχουσας χρονιάς ήταν περίπου 45.000 (κλήθηκαν πάνω από 50.000 καθώς υπήρχαν πολλές παραιτήσεις).

Τα τελευταία χρόνια, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη δημόσια εκπαίδευση. Μέσα σε μια πενταετία (2016-2021) οι προσ­λήψεις αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση με τους αναπληρωτές να αποτελούν πλέον σχεδόν το 26% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών!

Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ τη σχολική χρονιά που πέρασε (2020/2021) το ποσοστό ήταν περίπου 26%!

Έτσι η αναλογία μόνιμου και ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) μεταβάλλεται κάθε χρόνο και περισσότερο υπέρ των αναπληρωτών, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το εργασιακό μοντέλο που αργά και συστηματικά εμπεδώνεται στις σχολικές μονάδες.

ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΤΟ 2020 ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σύμφωνα με στοιχεία του πρώην αιρετού Νεκτάριου Κορδή, οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2020-2021 ήταν 44.097! Αναφερόμαστε σε ενεργούς αναπληρωτές αφού οι προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς έφτασαν τις 52.000! Το 30% των προσλήψεων αναπληρωτών απασχολήθηκε στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση! Παράλληλα το 8% των προσλήψεων αφορούσε προσλήψεις λόγω covid-19.

Εξ αυτών οι 15.398 απασχολήθηκαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι 4 ΠΔΕ με τον μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών είναι η Αττική (29,39%), η Κεντρική Μακεδονία (13,32%), η Κρήτη (9,75%) και το Νότιο Αιγαίο (7,63%). Αντίστοιχα οι 4 ΠΔΕ με τον μικρότερο αριθμό αναπληρωτών είναι το Βόρειο Αιγαίο (3,77%), η Δυτική Μακεδονία (2,63%), τα Ιόνια Νησιά (3,04%) και η Ήπειρος (3,13%).

Οι 5 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με τον μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών ήταν ο Πειραιάς (5,53%), η Αν. Αττική (5,21%), η Α΄ Αθήνας (5,20%), τα Δωδεκάνησα (4,46%), και η Γ΄ Αθήνας (4,14%). Αντίστοιχα οι 5 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με τον μικρότερο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών ήταν τα Γρεβενά (0.34%), η Λευκάδα (0,36%), η Θεσπρωτία (0,40%), η Ευρυτανία (0.43%)  και η Καστοριά (0,46%). Στα Δωδεκάνησα δίπλα στους 1380 μόνιμους είχαμε 687 αναπληρωτές (49,8% επί του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών), στις Κυκλάδες δίπλα στους 896 μόνιμους είχαμε 476 αναπληρωτές (53,1% επί του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών), στο Ηράκλειο δίπλα στους 1944 μόνιμους είχαμε 632 αναπληρωτές (32,5% επί του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών)!

Το 2020 η κατανομή των 15.398 προσλήψεων ανά κλάδο και πλήθος προσλήψεων ήταν η ακόλουθη με την υποσημείωση ότι οι προσλήψεις των ΠΕ02,03,04 αθροιστικά φτάνουν το 55%!

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΑΡΙΘΜ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝΠΟΣΟΣΤΟ
ΠΕ014142,68%
ΠΕ02375724,39%
ΠΕ03255516,59%
ΠΕ04 ΣΥΝΟΛΟ211013,70%
ΠΕ052691,74%
ΠΕ066274,07%
ΠΕ072171,40%
ΠΕ081791,16%
ΠΕ114002,59%
ΠΕ3310 
ΠΕ3404 
ΠΕ781571,01%
ΠΕ797374,78%
ΠΕ803852,50%
ΠΕ811030,66%
ΠΕ824352,82%
ΠΕ832301,49%
ΠΕ84690,44%
ΠΕ85390,25%
ΠΕ868915,78%
ΠΕ87 ΣΥΝΟΛΟ6964,52%
ΠΕ88.ΣΥΝΟΛΟ3702,40%
ΠΕ89 ΣΥΝΟΛΟ1080,70%
ΠΕ90700,45%
ΠΕ91 ΣΥΝΟΛΟ210,13%
ΤΕ01.041 
ΤΕ01.062 
ΤΕ01.131 
ΤΕ01.191030,66%
ΤΕ01.201 
ΤΕ01.252 
ΤΕ02 ΣΥΝΟΛΟ19 
ΤΕ163722,41%
ΔΕ01.131 
ΔΕ01.179 
ΔΕ02330,21%
Στοιχεία του Νεκτάριου Κορδή

ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ 2020

Τη σχολική χρονιά 2019-2020 προσλήφθηκαν 25.188 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, για την κάλυψη των αναγκών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ   ΑΠΩ ΠΕ60 3261  

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ   ΑΠΩ ΠΕ70 4896

ΠΕ05 ΑΜΩ 152

ΠΕ06 ΑΠΩ 664 ΑΜΩ 43 ΣΥΝΟΛΟ 707

ΠΕ07 ΑΜΩ 294

ΠΕ08 ΑΠΩ 1321 ΑΜΩ 18 ΣΥΝΟΛΟ 1339

ΠΕ11 ΑΠΩ 523 ΑΜΩ 38 ΣΥΝΟΛΟ 561

ΠΕ79.01 ΑΠΩ 544 ΑΜΩ 28 ΣΥΝΟΛΟ 572

ΠΕ86 ΑΠΩ 481 ΑΜΩ 42 ΣΥΝΟΛΟ 523

ΠΕ91.01 ΑΠΩ 782 ΑΜΩ 31 ΣΥΝΟΛΟ 813

ΠΕ91.02 ΑΠΩ 31 ΑΜΩ 4 ΣΥΝΟΛΟ 35  

ΣΜΕΑΕ – ΤΕ  

ΠΕ60 ΑΠΩ 423

ΠΕ70 ΑΠΩ 2136

ΠΕ06 ΑΠΩ 10

ΠΕ08 ΑΠΩ 41

ΠΕ11 ΑΠΩ 51 ΑΜΩ 4 ΣΥΝΟΛΟ 55

ΠΕ79 ΑΠΩ 68 ΑΜΩ 3 ΣΥΝΟΛΟ 71

ΠΕ86 ΑΠΩ 63 ΑΜΩ 3 ΣΥΝΟΛΟ 66

ΠΕ91.01 ΑΠΩ 31 ΑΜΩ 2 ΣΥΝΟΛΟ 33

ΠΕ91.02 ΑΠΩ 2

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ  

ΠΕ60 ΑΠΩ 1255

ΠΕ70 ΑΠΩ 5911

ΚΕΣΥ

ΠΕ60 57

ΠΕ70 75    

Δ.Υ.Ε.Π.

ΠΕ60 ΑΠΩ 116

ΠΕ70 ΑΠΩ 58 ΑΜΩ 31 ΣΥΝΟΛΟ 89

ΠΕ06 ΑΜΩ 42

ΠΕ08 ΑΜΩ 2

ΠΕ11 ΑΜΩ 33

ΠΕ79 ΑΜΩ 9

ΠΕ86 ΑΜΩ 31

ΠΕ91.01 ΑΜΩ 7

ΠΕ91.02 ΑΠΩ 174 ΑΜΩ 155 ΣΥΝΟΛΟ 329

ΚΛΠ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το