Σε ανακοίνωση της Lamda development, εταιρείας των συμφερόντων του ομίλου Λάτση, γνωστοποιείται ότι περνάει σ’ αυτήν όλη η προβλεπόμενη επένδυση στο Ελληνικό. Η ανακοίνωση ουσιαστικά επιβεβαίωνε την αποχώρηση απ’ την επένδυση των ξένων επενδυτών απ’ το μεγαλεπήβολο πρόγραμμα που απ’ την ελληνική πλευρά έχει χαρακτηρισθεί σαν η επένδυση του αιώνα και έργο εθνικής σημασίας!
Ο αρχικός παραχωρησιούχος του έργου ήταν η κοινοπραξία Global Investment Group στην οποία συμμετείχε, εκτός της Lamda development του ομίλου Λάτση, η κινεζικών συμφερόντων Fosun Group και η Eagle Hills από το Άμπου Ντάμπι. Ήταν γνωστό στους καπιταλιστικούς επενδυτικούς κύκλους, εδώ και καιρό, ότι οι ξένοι επενδυτές προσπαθούσαν να αποδεσμευτούν απ’ την επένδυση για τους δικούς τους λόγους και αυτός ήταν και ένας απ’ τους βασικότερους λόγους που καθυστερούσαν τα έργα στο παλιό αεροδρόμιο.
Η κατάσταση αυτή είχε δημιουργήσει έντονη ανησυχία στους κυβερνητικούς κύκλους της ΝΔ και ιδιαίτερα στον Άδωνι Γεωργιάδη, τον υπεύθυνο υπουργό, που έχει επενδύσει τα πάντα για να προχωρήσει το έργο. Οι τελευταίες εξελίξεις και οι αποφάσεις που ελήφθησαν σχετικά με την επένδυση στο Ελληνικό βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που είχε στις 14/9 ο Άδωνις Γεωργιάδης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lamda Development, Οδυσσέα Αθανασίου. Σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων συγχαίρει τους συνεργάτες του, που συνέβαλαν να ολοκληρωθεί η έκδοση όλων των απαιτούμενων ΚΥΑ. Η τέταρτη και τελευταία ΚΥΑ, που εγκρίθηκε χθες από το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης, αφορά στην πολεοδομική ωρίμανση του ακινήτου.
Πίσω όμως απ’ τα συγχαρητήρια που δίνουν κυβέρνηση και Λάτσης μεταξύ τους, κρύβεται ένα σκληρό παζάρι ανάμεσα στα επιχειρηματικά συμφέροντα και σε μια κυβέρνηση όμηρο των αδηφάγων καπιταλιστικών ομίλων. Ο όμιλος Λάτση στην ανακοίνωσή του για το σπάσιμο της κοινοπραξίας αναφέρει: «Τους τελευταίους μήνες διεξήχθησαν συνομιλίες σε κλίμα καλής συνεργασίας με τους συμμετέχοντες στο επενδυτικό σχήμα Global Investment Group. Ο εθνικός χαρακτήρας του έργου και ο έλεγχος διαχείρισης που αυτός συνεπάγεται, σε συνδυασμό με τα απαιτητικά χρονοδιαγράμματα έναρξης υλοποίησης, δεν επέτρεψαν την επίτευξη συμφωνίας με τρόπο που να ικανοποιεί τα ανωτέρω. Κατά συνέπεια, η Lamda Development αναλαμβάνει το οραματικό έργο του Ελληνικού με ποσοστό 100%. Στρατηγικές συνεργασίες, τόσο σε μετοχικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο επιμέρους αναπτύξεων, προβλέπεται να υπάρξουν στο μέλλον στο πλαίσιο της διαχρονικής στρατηγικής της εταιρείας και της διεθνούς εμβέλειας αυτού του εμβληματικού έργου»!
Με τον τρόπο αυτό περιγράφεται η απόφαση για τη διάλυση της συνεργασίας σε μια επένδυση πολλών δις ευρώ που προφανώς κρίθηκε απ’ τους ξένους επενδυτές σαν ασύμφορη ή αβέβαιη και γι’ αυτό αποχώρησαν χωρίς τυμπανοκρουσίες. Η κυβέρνηση της ΝΔ μπροστά στην κατάσταση αυτή έτρεξε να προλάβει τις εξελίξεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην οριστική εγκατάλειψη της επένδυσης και έδωσαν γη και ύδωρ στον Λάτση. Έτσι ολοκλήρωσαν τις απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ) σε χρόνο ρεκόρ, ενώ προφανώς υποσχέθηκαν και στον Λάτση πλουσιοπάροχη χρηματοδότηση μέσω των τραπεζών για να αναλάβει όλο το έργο.
Ο όμιλος Λάτση απ’ τη μεριά του θεώρησε ότι οι όροι που πέτυχε είναι συμφέροντες και έτσι προχώρησε στην ανακοίνωση για την ανάληψη όλης της επένδυσης, ενώ ταυτόχρονα ανακοίνωσε την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 650 εκατομμύρια ευρώ. Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, ο βασικός μέτοχος «Consolidated LAMDA Holdings», συμφερόντων οικογένειας Λάτση, δεσμεύεται να ασκήσει στο σύνολό τους τα δικαιώματα προτίμησης που του αντιστοιχούν και να καλύψει τις μετοχές που τυχόν θα παραμείνουν αδιάθετες. Ο δεύτερος βασικός μέτοχος της εταιρείας, VOXCOVE (κοινοπραξία της OLYMPIA Group και της VNK Capital), «πιστεύει ακράδαντα στο έργο ‘Ελληνικό’, στηρίζει και θα συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου». Να σημειώσουμε ότι για την έναρξη των εργασιών πρέπει ο επενδυτής να καταβάλει άμεσα το ποσό των 300 εκατομμυρίων ευρώ.
Το τελικό αποτέλεσμα όλης αυτής της παρασκηνιακής κίνησης είναι το πέρασμα της επένδυσης στον Λάτση και η χρηματοδότηση του έργου από τις ελληνικές και ξένες τράπεζες, που έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί τόσες φορές από τους κρατικούς προϋπολογισμούς και που παίρνουν ουσιαστικά όλο το επενδυτικό ρίσκο και που φυσικά θα το φορτωθεί ο ελληνικός λαός αν οδηγηθεί σε φιάσκο.
Φυσικά, όλα αυτά δεν αφορούν τις πραγματικές επιπτώσεις του έργου που θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας νέας πόλης μέσα στο λεκανοπέδιο της Αττικής με σοβαρότατη επιβάρυνση στο περιβάλλον και τον αποκλεισμό σχεδόν όλου πλέον του παραλιακού μετώπου για το λαό της Αθήνας.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το