Σε κινητοποίηση χτες, Τετάρτη 17 Αυγούστου στις 2 μ.μ., στο υπουργείο Εργασίας προχώρησε το Σωματείο Εργαζομένων «e-food» Αττικής.

Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τα συχνά εργατικά σοβαρά «ατυχήματα» που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα με αποκορύφωμα το θάνατο 30χρονου σε τροχαίο δυστύχημα εν ώρα εργασίας στις 27 Ιούλη.

Εκτός από την εργοδοσία, το Σωματείο καταγγέλλει τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών «που τρία χρόνια μπλοκάρουν την έκδοση κοινής ΚΥΑ για την περιγραφή των κατάλληλων ΜΑΠ», αλλά και τον ΣΕΠΕ «με τους ανύπαρκτους ελέγχους σε ένα τόσο επικίνδυνο επάγγελμα». Υπενθυμίζει, επίσης, το νόμο Χατζηδάκη για το μοντέλο της «freelance» εργασίας και προειδοποιεί πως έχει ανοίξει ο δρόμος για «νέου τύπου “γαλέρες”».

Οι εργαζόμενοι διανομείς με την κινητοποίησή τους απαίτησαν: Άμεση έκδοση της ΚΥΑ για τα ΜΑΠ από τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών. Έλεγχο της «e-food» από τον ΣΕΠΕ για τα όλα τα εργατικά «ατυχήματα» και τη μαύρη εργασία στις πλατφόρμες. Ένταξη του επαγγέλματος οδηγού δικύκλου στα βαρέα και ανθυγιεινά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Σωματείου:

«Το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες εργατικών ατυχημάτων με νεκρούς και βαρύτατα τραυματισμένους συναδέλφους μας. Στον ατέλειωτο κατάλογο της καθημερινής φρίκης υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά. Τα ατυχήματα επί το πλείστον συμβαίνουν κοντά στη λήξη της βάρδιας, και οι επιπτώσεις των ατυχημάτων κατά κύριο λόγο είναι οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις παρόλο που οι συνάδελφοί μας φορούσαν το κράνος Jet (τύπος κράνους με ακάλυπτο το πρόσωπο) που χορηγεί η efood για μέσο ατομικής προστασίας (ΜΑΠ).

Η εφαρμογή με καταιγιστικούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια ολόκληρης της βάρδιας χτυπά ασταμάτητα με ήχο που προσομοιάζει με αντίστροφη μέτρηση ωρολογιακής βόμβας και μας παρενοχλεί αποσπώντας μας την προσοχή από την οδήγηση, σε εξοντωτικές αποστάσεις που απαιτούν πλοήγηση παράλληλα. Οι ατέλειωτες ηχητικές παρενοχλήσεις είναι στο σύνολό τους αχρείαστες και ο μόνος λόγος ύπαρξης είναι να διατηρούνται οι διανομείς σε “εγρήγορση”.

Η efood αδιαφορώντας για τις ζωές μας έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικά στρεσογόνο περιβάλλον μέσα από κρυφές και φανερές αξιολογήσεις που μας οδηγεί στο θάνατο.

Αρνείται να μας χορηγήσει τα κατάλληλα ΜΑΠ που απαιτούνται για την κατά το δυνατόν ασφαλή πλοήγηση και μας διαθέτει κράνη παντελώς ακατάλληλα για το είδος της εργασίας που η ίδια έχει δημιουργήσει (Αχανείς γεωγραφικές ζώνες εξυπηρέτησης – Διελεύσεις από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας – Οδήγηση με ασταθή οχήματα λόγω του ογκώδους δολοφονικού κουτιού με τα ανεξέλεγκτα βάρη και είδη φορτίων κα)

Για την efood η πρόβλεψη επαγγελματικού κινδύνου είναι όχι μόνο άγνωστη έννοια αλλά ταμπού.

Επιδεικτικά αδιαφορεί να μας διαθέσει τη μελέτη επαγγελματικού κινδύνου που υποχρεούται από το νόμο να έχει εκπονήσει και αρνείται κάθε διάλογο με τους εργαζόμενους για την ασφάλειά τους. Και φυσικά έχει άξιους συμπαραστάτες τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών που τρία χρόνια μπλοκάρουν την έκδοση κοινής ΚΥΑ για την περιγραφή των κατάλληλων ΜΑΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τον ΣΕΠΕ με τους ανύπαρκτους ελέγχους σε ένα τόσο επικίνδυνο επάγγελμα.

Ο ν. Χατζηδάκη με το freelance μοντέλο άνοιξε την πόρτα και σε νέου τύπου «γαλέρες». Τους κρυφούς ή φανερούς εργολάβους που επινοικιάζουν την εφαρμογή σε οικονομικούς μετανάστες με “μαύρη εργασία” με 12ωρες βάρδιες και κανείς πραγματικά δεν γνωρίζει ποιος εργάζεται διότι επικρατεί η ομερτά.

Το περιβάλλον αυτό δίνει την άνεση σε εταιρείες σαν την efood να ενεργεί σαν κράτος εν κράτει διαφημίζοντας το κοινωνικό της πρόσωπο πάνω στα αιματοβαμμένα μας κράνη.

Ρωτάμε την efood και τον ΣΕΠΕ να μας πουν ποιος πραγματικά σκοτώθηκε και κάτω από ποιες συνθήκες το βράδυ της 27/8/2022, ποια η σχέση του με αυτόν που η efood ανακοίνωσε ως νεκρό και ποια ήταν η σχέση εργασίας του.

Απαιτούμε την άμεση έκδοση της κοινής ΚΥΑ για τα ΜΑΠ από τα υπουργεία Εργασίας και Υποδομών

Απαιτούμε τον έλεγχο της efood από τον ΣΕΠΕ για τα όλα εργατικά ατυχήματα και την μαύρη εργασία στις πλατφόρμες.

Ένταξη του επαγγέλματος οδηγού δικύκλου στα βαρέα και ανθυγιεινά». 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το