Προκειμένου να «συνεισφέρουν» στην επιστημονική έρευνα, καλεσμένοι στην Ημερίδα ήταν οι Τιμολέων Διαμαντής, νικητής του περσινού Masterchef, Λουκάς Γιώρκας νικητής του πρώτου ελληνικού X-Factor, η Έλενα «Λελίνα» Πολυχρονοπούλου, παίκτρια στο Power of Love, η Άννα Τσακουρίδου, παίκτρια στο Next Top Model, και τελευταίος και καλύτερος, ο Γιώργος Αγγελόπουλος, γνωστός και ως Ντάνος, νικητής του προπέρσινου Survivor, που πρόσφατα απέκτησε και τη συγγραφική ιδιότητα πατώντας στα χνάρια των Βιζυηνού, Καζαντζάκη και άλλων μεγάλων μυθιστορηματογράφων της χώρας μας…
Η αλήθεια είναι πως η εν λόγω μάζωξη παραπέμπει μέχρι στιγμής περισσότερο σε διαδραστικό ψυχολογικοκοινωνικό πείραμα παρά σε ημερίδα κοινωνικών επιστημών. Με τόσο ταλέντο βέβαια συγκεντρωμένο σε μία αίθουσα παραλίγο να προκύψει νέο Reality-Talent Show στο οποίο οι παίχτες θα έπρεπε να κάνουν πασαρέλα μετ’ εμποδίων, μαγειρεύοντας και τραγουδώντας, σκαρφιζόμενοι ταυτόχρονα το καλύτερο δώρο για τον Άγιο Βαλεντίνο.
Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον μας προξενούν οι οργανωτές της Ημερίδας, δηλαδή ο Σύλλογος Πτυχιούχων Παντείου Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με το «Διεθνές Ίδρυμα Giuseppe Sciacca». Όπου Giuseppe Sciacca βλέπε σημερινός Γραμματέας της δικαστικής αρχής του Βατικανού. Ποιός δε γνωρίζει άλλωστε, πως στην ιστορία των κοινωνικών επιστημών ουδέποτε υπήρξε μεγαλύτερος ευεργέτης από την Καθολική Εκκλησία; Φυσικά στην παγκόσμια μητρόπολη και καθ’ όλα καθολική Αμερική, εκεί δηλαδή όπου γεννιούνται τα λογής-λογής τηλεπαιχνίδια και ριάλιτι, μπορεί στο εκπαιδευτικό σύστημα να μη διδάσκεται η Θεωρία της Εξέλιξης του Δαρβίνου, τις θεωρίες όμως των Αριστοτέλη, Μοντεσκιέ, Μαρξ, τις μαθαίνουν απ’ το δημοτικό…
Με την ημερίδα αυτή το Πάντειο Πανεμιστήμιο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών αναδεικνύει την αδιάρρηκτη σύνδεση της δήθεν ακαδημαϊκής γνώσης με την κυρίαρχη (υπο)κουλτούρα που αναδύεται αδιάκοπα από τους διεφθαρμένους τηλεοπτικούς σταθμούς. Και οι δύο αυτοί φορείς υπηρετούν και αναπαράγουν τις αξίες του σημερινού συστήματος, αξίες όπως ο καταναλωτισμός, η αδιαφορία για τα κοινωνικά ζητήματα και την πολιτική, ο κοινωνικός κανιβαλισμός, η ημιμάθεια και η αμορφωσιά, η αυτοπροβολή και ο ατομισμός, όλες αυτές οι «αξίες» που πλάθουν τους άβουλους και πειθήνιους εργαζόμενους και ψηφοφόρους του αύριο.
Κι αν σε μια άλλη περίοδο της πρόσφατης ιστορίας μας είχαμε έναν άλλον πολιτισμό, άλλα τραγούδια, άλλα βιβλία και άλλους διανοούμενους, είναι γιατί είχαμε κι ένα άλλο κίνημα, ένα κίνημα ισχυρό, ριζωμένο στον εργαζόμενο κόσμο, ένα κίνημα που αμφισβητούσε το καθεστώς της ξενοδουλείας και της εκμετάλλευσης. Να βάλουμε λοιπόν τα δυνατά μας για την αναζωογόνηση του μαζικού κινήματος σε σωστές ράγες, και για μια κοινωνική επιστήμη στην υπηρεσία του λαού και της κοινωνικής προόδου.
Πηγή: proreia.net
e-prologos.gr